Bosch i Pirelli będą wspólnie rozwijać inteligentną technologię opon. Współpraca połączy wiedzę Boscha w zakresie sprzętu, oprogramowania i czujników MEMS na poziomie systemowym z technologiami Cyber Tyre firmy Pirelli, algorytmami, modelowaniem i czujnikami wewnątrzoponowymi.
Pirelli i Bosch podpisały umowę o współpracy na rzecz rozwoju nowych rozwiązań opartych na oprogramowaniu i właściwościach jazdy wykorzystujących czujniki zintegrowane w oponach. Mają one zapewnić kierowcom m.in. większe bezpieczeństwo, wygodę i lepsze osiągi auta. Firmy skupią się na ulepszonej logice przetwarzania sygnałów z opon jako potencjalnym wkładzie do ulepszonych sterowników dynamiki pojazdu.
Pirelli Cyber Tyre to pierwszy na świecie system oparty na oponach ze zintegrowanymi czujnikami, które zbierają dane i przesyłają je do pojazdu w celu przetwarzania ich w czasie rzeczywistym. Firma Bosch opracowała już aplikację ESP specjalnie dostosowaną do opon Pirelli w ramach wspólnego projektu z producentem hipersamochodów Pagani Automobili. Technologia Pirelli Cyber Tyre w Pagani Utopia Roadster przekazuje kluczowe informacje o oponach do jednostki sterującej ESP. Umożliwia to optymalne wykorzystanie indywidualnych właściwości i osiągów ogumienia, zapewniając zwiększone bezpieczeństwo i dostosowane warunki jazdy.
Jako globalny dostawca technologii i usług, Bosch wnosi do współpracy rozwojowej swoją wiedzę z zakresu sprzętu i oprogramowania na poziomie systemowym. Producent jest również liderem w technologii czujników MEMS (Micro-Electro-Mechanical Systems) oraz opracowuje i produkuje czujniki ciśnienia w oponach wykorzystujące standard "Bluetooth Low Energy" (BLE). Według firm połączenie tej wiedzy z technologiami urządzeń wewnątrzoponowych Pirelli - zarówno sprzętem, jak i oprogramowaniem, algorytmami i modelowaniem opon - umożliwi zbieranie, przetwarzanie i przesyłanie danych o oponach w czasie rzeczywistym, dostarczając parametry do elektronicznego systemu sterowania pojazdu, przy użyciu BLE o bardzo niskim poborze mocy. Pirelli i Bosch dążą do wykorzystania technologii MEMS Boscha w aplikacjach wewnątrzoponowych.
Źródło i graf.: Pirelli