Goodyear wprowadza na rynek nową generację opon premium do samochodów ciężarowych Goodyear Eqmax i Eqmax Ultra, które sprawdzą się w szerokim zakresie zastosowań. Nowości zadebiutują podczas targów IAA Transportation w Hanowerze, które rozpoczną się 16 września.
Opony Goodyear Eqmax i Eqmax Ultra będą dostępne do wszystkich pozycji osi - kierowanej, napędowej i naczepy - zapewniając kompleksowe rozwiązanie w różnych konfiguracjach pojazdów. W zależności od rozmiaru, seria zawiera do 55 proc. zrównoważonych materiałów, jak np. krzemionka na bazie popiołu z łuski ryżowej (RHA).
Większy przebieg i oszczędność paliwa
Dzięki nowej mieszance bieżnika z wyższą zawartością krzemionki, nowe opony zapewniają do 20 proc. dłuższy przebieg oraz do 6 proc. niższe opory toczenia w porównaniu z poprzednim modelem. Odporną na ścieranie mieszankę zaprojektowano tak, aby poprawić trwałość, ograniczyć wytwarzanie ciepła i zmniejszyć opory toczenia, co przekłada się na dłuższy przebieg, wyższą trwałość i większą oszczędność paliwa.
Nowe mieszanki osnowy z dodatkiem krzemionki pomagają obniżyć wytwarzanie ciepła, co prowadzi do zmniejszenia oporów toczenia i wydłużenia żywotności opon. Według producenta dzięki tym innowacjom opony Eqmax i Eqmax Ultra oferują niezawodne, ekonomiczne osiągi przez dłuższy okres.
Bazując na kluczowych cechach serii Fuelmax Endurance i Fuelmax Performance, nowe opony Goodyear na oś napędową oferują lepszą trakcję dzięki kierunkowemu bieżnikowi o dużej głębokości. Nowa gama poprawia także trwałość ogumienia na osi kierowanej, minimalizując ryzyko uszkodzeń i nieregularnego zużycia. Z kolei w modelu Eqmax T Ultra, zaprojektowanym do naczep, wprowadzono nowy wzór bieżnika z dodatkowymi lamelami, co poprawia przyczepność i skuteczność hamowania w każdych warunkach pogodowych.
Z myślą o przyszłości
Opony Eqmax i Eqmax Ultra są kompatybilne z różnorodnymi układami napędowymi - od silników spalinowych i gazowych po elektryczne i wodorowe. Stanowią one uniwersalne rozwiązanie do wszystkich typów pojazdów. Producent zaznacza, że dzięki większej nośności w porównaniu do konwencjonalnych opon tego samego rozmiaru oraz niższym oporom toczenia, modele te pomagają zoptymalizować zasięg pojazdów elektrycznych, jednocześnie zapewniając solidne osiągi we wszystkich konfiguracjach układu napędowego.
Opony Goodyear Eqmax i Eqmax Ultra wyposażone są również w znaczniki identyfikacji radiowej (RFID), które pozwalają na komunikację z sieciami w chmurze na poziomie indywidualnego numeru seryjnego. Umożliwia to sprawne zarządzanie oponami i poprawia efektywność zarządzania flotą.
- Wprowadzenie opon Goodyear Eqmax i Eqmax Ultra to istotny krok w naszym zaangażowaniu we wspieranie klientów na ich drodze do zrównoważonego rozwoju, przy jednoczesnym zapewnieniu coraz lepszych osiągów naszych produktów. Nowe opony nie tylko spełniają obecne potrzeby flot, ale zostały również zaprojektowane z myślą o przyszłości, oferując wszechstronność i wysoką efektywność w szerokim zakresie zastosowań - powiedział Xavier Fraipont, wiceprezes ds. handlowych w regionie EMEA w Goodyear.
Dla zróżnicowanych potrzeb flot
Producent informuje, że gama opon Eqmax, obejmująca modele Eqmax S i Eqmax D, oferuje wszechstronne i zrównoważone osiągi na autostradach oraz drogach drugorzędnych, dzięki czemu można je stosować w różnych warunków jazdy.
Z kolei linia opon Goodyear Eqmax Ultra ma stanowić odpowiednie rozwiązanie dla flot, dla których priorytetem jest oszczędność paliwa i redukcja emisji CO2. W jej skład wchodzą modele Eqmax S Ultra, Eqmax D Ultra oraz Eqmax T Ultra, zoptymalizowane do użytku na autostradach. Wszystkie opony z linii Eqmax Ultra, niezależnie od rozmiaru i pozycji na osi, posiadają etykietę "A" pod względem efektywności paliwowej.
Nowe opony ciężarowe Goodyear zadebiutują podczas targów IAA Transportation, które odbędą się w dniach 16-22 września 2024 r. w Hanowerze. Będzie je można zobaczyć na stoisku Goodyeara zlokalizowanym w hali 21 na stanowisku B38.
Źródło i graf.: Goodyear