Volkswagen i start-up Revoltech wspólnie opracowują nowy materiał do wykończenia wnętrz samochodów, który w całości bazuje na surowcach roślinnych.
Zespół odpowiedzialny za rozwój marki Volkswagen wspólnie z niemieckim start-upem pracuje nad zamiennikiem skóry syntetycznej. Jak podkreśla producent, opracowywany specjalnie z myślą o przemyśle motoryzacyjnym materiał wykonany z konopi uprawianych na potrzeby przemysłu spożywczego o nazwie LOVR (skrót od „leather-free, oil-free, vegan, residue-based” - bez skóry, bez oleju, wegański, bazujący na resztkach) jest w pełni naturalny i degradowalny.
Włókna konopne łączone są za pomocą specjalnej technologii z wykorzystaniem ekologicznego kleju, co pozwala stworzyć z nich materiał do wykończenia powierzchni w samochodach. Materiał pochodzi z pól konopnych i po zakończeniu cyklu życia można go poddać recyklingowi lub przetworzyć na kompost. Produkowany jest z resztek pochodzących z przemysłu konopnego, które nie mają dalszego zastosowania. Ponadto może być wytwarzany w istniejących zakładach przemysłowych, co sprawia, że nadaje się on do produkcji na dużą skalę.
- Zrównoważone wykorzystywanie zasobów jest kluczowym filarem naszej strategii Accelerate i idealnie pasuje do naszego sposobu myślenia i działania. Naszym jasnym celem jest połączenie życzeń klientów, wymagań dotyczących zrównoważonego rozwoju i interesów firmy - powiedział Andreas Walingen, szef strategii marki Volkswagen. - Współpraca między Revoltech a Volkswagenem to dobry przykład korzyści płynących ze skoordynowanego połączenia mocnych stron start-upów i dużych koncernów z ugruntowaną pozycją - a wspólnym celem jest jak najszybsze wdrożenie nowych rozwiązań w motoryzacji.
- Nasz innowacyjny materiał powierzchniowy o nazwie LOVR, który rozwijamy i testujemy dla przemysłu motoryzacyjnego we współpracy z Volkswagenem, jest skalowalny i przełomowy dla zrównoważonego rozwoju w sektorze motoryzacyjnym - dodał Lucas Fuhrmann, prezes i współzałożyciel Revoltech.
Volkswagen zapowiada, że wykonany z konopi przemysłowych materiał może się pojawić we wnętrzach nowych samochodów marki od 2028 roku oraz informuje, że był on prezentowany klientom i zebrał bardzo pozytywne opinie.
Źródło i fot.: Volkswagen