Firma Pirelli uzyskała ponad 500 homologacji do opon wyposażonych w technologię Elect od momentu jej premiery, która miała miejsce w 2019 roku.
Włoska marka informuje, że siedmiu z 10 producentów samochodów klasy premium i prestige, w przypadku których Pirelli dostarcza lub już uzyskało homologację techniczną, wybrało ogumienie opracowane dla pojazdów BEV i PHEV.
- Samochody elektryczne bardzo różnią się od tradycyjnych pojazdów z silnikami spalinowymi i wymagają specjalnych opon. Liczba homologacji uzyskanych od głównych producentów potwierdza słuszność obranej przez nas drogi polegającej na oferowaniu technologii, którą można dostosować do pojazdu, opony i sezonowości - powiedział Piero Misani, dyrektor techniczny Pirelli. - Najnowocześniejsze narzędzia rozwojowe, takie jak wirtualizacja i sztuczna inteligencja, pozwalają nam projektować produkty, które są coraz bardziej zgodne z wymaganiami technicznymi i wydajnościowymi pojazdów elektrycznych.
Opony Pirelli wyposażone w pakiet technologii dedykowanych samochodom elektrycznym i hybrydowym plug-in charakteryzują niskie opory toczenia, umożliwiające zwiększenie zasięgu samochodu oraz mniejszy hałas, co poprawia komfort jazdy. Aby poradzić sobie z wysokim momentem obrotowym, ogumienie oferuje zwiększoną przyczepność́ dzięki specjalnym mieszankom, a z uwagi na większą masę pojazdów elektrycznych jego konstrukcja została wzmocniona. Według producenta te dwie właściwości przyczyniają się do zmniejszenia zużycia opon nawet o 20 proc.
Technologia Pirelli Elect, która zadebiutowała w oponach P Zero do pierwszej generacji Porsche Taycan, jest obecnie zintegrowana z coraz większą liczbą linii produktów Pirelli. Największy wybór opon z tą technologią znajduje się w rodzinie P Zero, która oferuje ją w ponad 30 proc. dostępnych rozmiarów. Kolejną jest gama Scorpion, przeznaczona do SUV-ów, oraz Cinturato, dedykowana sedanom i CUV-om. Pakiet technologii ma także coraz większy udział w oponach zimowych (22 proc.) i całorocznych (17 proc.).
Źródło i fot.: Pirelli