Hankook opublikował wyniki finansowe za drugi kwartał 2024 roku. Producent odnotował wzrost sprzedaży i zysku operacyjnego.
W drugim kwartale 2024 roku Hankook osiągnął sprzedaż w wysokości 2317,8 mld KRW (około 1570,4 mln EUR) oraz zysk operacyjny w wysokości 420 mld KRW (około 284,5 mln EUR). Sprzedaż wzrosła o 2,4 proc. rok do roku, a zysk operacyjny zwiększył się o 69,2 proc.
Hankook utrzymał tendencję wzrostową. Według firmy to efekt różnych działań opartych na strategii marki premium, w tym m.in. inwestycji w badania i rozwój, silnej pozycji na rynku opon do pojazdów elektrycznych oraz partnerstw z producentami aut o wysokich osiągach. W drugim kwartale duże opony w rozmiarach powyżej 18 cali stanowiły 46,3 proc. wszystkich sprzedanych opon do samochodów osobowych i lekkich samochodów ciężarowych, co przekłada się na wzrost o 2,8 punktu procentowego rok do roku. Duże opony do samochodów osobowych wygenerowały 63 proc. całkowitej sprzedaży na rynku chińskim - to najwyższy odsetek spośród wszystkich regionów - 55,3 proc. w Korei Południowej, 54,6 proc. w Ameryce Północnej oraz 37,8 proc. w Europie.
Firma podkreśla, że stale rozbudowuje swoją sieć partnerską, pełniąc rolę dostawcy oryginalnego wyposażenia i współpracując z renomowanymi producentami takimi jak Audi, BMW, Mercedes-Benz i Porsche, a także markami modeli sportowych jak Audi Sport, BMW M i Mercedes-AMG. Hankook dostarcza także ogumienie jednym z wiodących producentów pojazdów elektrycznych, takim jak Tesla czy BYD. Obecnie firma zaopatruje w opony OE około 280 modeli prawie 50 producentów na całym świecie.
Hankook w dalszym ciągu rozwija segment opon specjalnych do pojazdów elektrycznych. Od 2022 roku, kiedy wprowadzono linię iON, firma rozszerzyła swoje portfolio do 236 specyfikacji opon w rozmiarach od 16 do 22 cali. W ofercie są też opony OE do modeli elektrycznych, takich jak Porsche Taycan, Audi e-tron, BMW i4, Volkswagen ID.4 czy Tesla Model Y.
Producent zaznacza, że intensyfikuje działania marketingowe, aby wzmocnić swoją pozycję na rynku. Firma jest wyłącznym dostawcą opon dla wyścigów ABB FIA Formula E oraz Lamborghini Super Trofeo, pełni także rolę partnera UEFA Europa League i klubu piłkarskiego Borussia Dortmund.
Źródło i fot.: Hankook