Mercedes-AMG z Hankookiem

Hankook fabrycznie wyposaża nowego Mercedesa-AMG GT Coupé w oponę UUHP Ventus S1 evo Z. To pierwsza współpraca pomiędzy producentem opon a marką Mercedes-AMG.

Przeznaczone na oryginalne wyposażenie nowego modelu Mercedesa-AMG opony Ventus S1 evo Z zostały zaprojektowane z myślą o dynamicznych właściwościach sportowego samochodu z napędem na cztery koła, osiągającego moc do 430 kW / 585 KM. Ogumienie charakteryzuje się specjalnie dostosowanym sportowym profilem i zmodyfikowaną mieszanką bieżnika, które - jak informuje producent - odpowiadają za maksymalną przyczepność nawet w ekstremalnych warunkach. Zatwierdzenie OEM wraz z oznaczeniem „MO1” (Mercedes-AMG Original) na bocznej ścianie opony to efekt pierwszej współpracy pomiędzy Mercedes-AMG oraz Hankook.

- Jesteśmy dumni, że możemy być dostawcą oryginalnego wyposażenia do nowego Mercedes-AMG GT Coupé - modelu o wysokich osiągach, zaprojektowanego w wyjątkowo sportowym stylu. To dla nas potwierdzenie faktu, że nasze produkty potrafią sprostać najwyższym wymaganiom - mówi Sanghoon Lee, prezes i dyrektor operacyjny Hankook Tire Europe. - Doskonałe właściwości jezdne i technologia zaczerpnięta ze świata wyścigów samochodowych sprawiają, że opona Hankook Ventus S1 evo Z jest idealnym uzupełnieniem topowego modelu w ofercie Mercedes-AMG.

Modyfikacje zwiększające osiągi

Jedną ze wskazanych przez producenta szczególnych cech opony Ventus S1 evo Z w modelu Mercedes-AMG GT Coupé jest wyjątkowo szeroki bieżnik, który w połączeniu ze specjalnie zmodyfikowanym profilem zapewnia bardzo dobrą stabilność jazdy. Z myślą o wykorzystaniu produktu w Mercedesie-AMG GT Coupé projektanci wyposażyli go w aramidowy pas hybrydowy, który dodatkowo poprawia osiągi, zwłaszcza na suchej nawierzchni. Wykorzystanie włókien aramidowych zapobiega niepożądanemu rozciąganiu się opony w wyniku działania siły odśrodkowej przy wysokich prędkościach, co jest szczególnie ważne w przypadku pojazdu, którego maksymalna prędkość to aż 315 km/h - wskazuje Hankook. Ponadto ryzyko zniekształcenia bieżnika spowodowanego działaniem sił bocznych podczas zmiany kierunku jazdy jest zminimalizowane, co sprzyja stabilnemu kierowaniu pojazdem i zachowaniu lepszej kontroli podczas jazdy. Opona została oznaczona indeksem prędkości Y.

Nowością jest także mieszanka bieżnika o wyższej zawartości krzemionki, która odpowiada za lepszą przyczepność i sztywność, niezależnie od warunków pogodowych. Według firmy zmodyfikowana mieszanka materiałów sprawia, że bieżnik jeszcze lepiej łączy się z powierzchnią drogi, co pozwala na osiągnięcie maksymalnej skuteczności hamowania. Jak informuje producent, nowa mieszanka jest również odporna na ekstremalnie wysokie temperatury, dzięki czemu poziom osiągów opon przez długi czas pozostaje taki sam.

Sprawdzone na torze Nürburgring-Nordschleife

Oprócz wyjątkowo wysokich wymagań względem osiągów, dodatkowym wyzwaniem dla zespołu Hankook był krótki czas na opracowanie modelu opony. Zamiast standardowych dwóch lat trwało to zaledwie osiem miesięcy, a w tym musiał znaleźć się czas na intensywne testy jazdy na suchej nawierzchni na torze Nürburgring Nordschleife o długości 20,382 km - jednym z najbardziej wymagających torów wyścigowych na świecie, z licznymi zakrętami i ponad 300-metrową różnicą wysokości. Jedna runda w takich warunkach odpowiada około 2000 km na zwykłej trasie.

Producent ogumienia poinformował, że Mercedes-AMG GT Coupé z oponami Ventus S1 evo Z osiągnął na trasie „Zielonego Piekła” maksymalnie 305 km/h, zaś średnia prędkość wyniosła ok. 150 km/h. Inżynierowie z firmy Hankook byli przy tym w stałym kontakcie z kierowcami testowymi Mercedes-AMG.

- Jeżeli na Nordschleife realizuje się założenia w zakresie osiągów i prędkości, to można mieć absolutną pewność co do wysokiej wydajności swoich opon. Partnerstwo z Mercedes-AMG wzmocni renomę marki Hankook w segmencie opon sportowych - dodał Klaus Krause, kierownik Hankook Europe Technical Center (ETC).

Opony Ventus S1 evo Z stanowiące oryginalne wyposażenie Mercedesa-AMG GT Coupé produkowane są w węgierskim zakładzie Hankook w rozmiarach 295/35 ZR20 (105Y) XL na oś przednią i 305/35 ZR20 (107Y) XL na oś tylną.

Źródło i graf.: Hankook Tire

powrót

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń