2024-06-26

Alzura: trend utrzymany

Platforma B2B Alzura w dalszym ciągu odnotowuje wzrost w obszarze części zamiennych w Polsce. Po udanym poprzednim roku, pozytywny trend utrzymuje się również w pierwszym półroczu 2024 roku.

W pierwszej połowie tego roku wysokość obrotu, jak i liczba zamówień znacząco wzrosły w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym. Bywały miesiące, w których na platformie B2B zamawiano więcej części zamiennych niż opon.

Kluczowym czynnikiem wzrostu liczby zamówień na części jest rozszerzenie działalności serwisowej w handlu oponami.

- Wielu naszych wieloletnich klientów, którzy dotychczas zamawiali wyłącznie opony, teraz zamawia również części zamienne do samochodów. Udało nam się znacząco zmniejszyć istniejące niepewności i uprzedzenia wobec zamawiania części zamiennych online oraz pokazać, jak można oszczędzać przy zakupie części zamiennych do samochodów - mówi Michael Saitow, CEO i założyciel Alzura AG.

Alzura proponuje firmom korzystanie z możliwości zakupów online, aby zwiększyć ich konkurencyjność. Dzięki różnorodności produktów i dostępności towarów, platforma B2B ugruntowała swoją pozycję cenionego źródła zaopatrzenia w opony i części zamienne.

- Optymalizacja zakupów jest kluczowym czynnikiem sukcesu firmy. Dzięki naszej platformie, kupujący mogą poprawić swoje procesy zakupowe i tym samym zwiększyć swoje marże - podkreśla Michael Saitow.

Alzura radzi specjalistom ds. opon, aby strategicznie rozwijali swoją ofertę w zakresie konserwacji i naprawy pojazdów oraz wskazuje, że dzięki temu można osiągnąć wyższe marże brutto i zmniejszyć zależność od samej sprzedaży ogumienia. Platforma wspiera kupujących w maksymalizacji ich marż poprzez ukierunkowane zakupy i wykorzystanie korzyści zakupowych.

Dzięki przekształceniu się z wyspecjalizowanej platformy B2B do handlu oponami w szeroko rozwinięty rynek B2B w branży motoryzacyjnej, Alzura pozycjonuje się jako kluczowy partner w zakresie części zamiennych do samochodów. Szczególnie dla mniejszych firm, które nie są w centrum uwagi lokalnych dostawców, platforma oferuje znaczną wartość dodaną. Dzięki konsolidacji różnych międzynarodowych dostawców, jej oferta jest znacznie szersza niż może to zapewnić regionalny dostawca części.

Struktura cen jest jednolita i bardziej atrakcyjna, ponieważ koszty związane ze sprzedażą są niższe, co pozwala na przekazywanie korzyści kupującym. Ponadto nie ma kosztów związanych z wielokrotną dzienną dostawą przez dostawcę, które zwykle są doliczane do cen części. Przyjazny dla użytkownika interfejs oraz kryteria wyszukiwania i filtrowania zgodne ze standardami branżowymi sprawiają, że zaopatrzenie w części zamienne do samochodów jest proste i efektywne. Funkcja koszyka zakupowego z dynamicznym ustalaniem cen umożliwia kupującym zakup małych części po atrakcyjnych cenach, podczas gdy przejrzysta prezentacja koszyka zapewnia kontrolę i przejrzystość procesu zakupowego. Wyświetlanie zdjęć produktów, dokładnych nazw, ilości oraz przewidywanych czasów dostawy ułatwia planowanie terminów warsztatowych i optymalizację magazynowania.

Alzura oferuje również atrakcyjne i przejrzyste koszty wysyłki: z kontem Basic Marketplace dostawa jest bezpłatna przy zamówieniach od 59 euro (236 zł), natomiast z kontem Premium Marketplace dostawa jest bezpłatna już od 0 euro. Drugie z wymienionych kont oferuje dodatkowe korzyści, takie jak ochrona kupującego i gwarancja najniższej ceny.

Źródło i graf.: Alzura AG / Alzura B2B Marketplace

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń