Tegoroczny wyścig Le Mans będzie największym przedsięwzięciem dla zespołu Goodyear od czasu powrotu marki do motorsportu w 2020 roku - zapowiada producent. W tym roku Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon dla klasy LMGT3, w której wystartują 23 samochody, oraz dla kategorii LMP2 z udziałem 16 załóg.
Goodyear dostarczy zawodnikom około 7250 opon wyprodukowanych w niemieckim zakładzie w Hanau. Nad wsparciem technicznym będzie czuwał ponad 100-osobowy zespół inżynierów i techników. Producent informuje, że zużyte opony zostaną poddane recyklingowi, a pozyskany w ten sposób materiał zostanie wykorzystywany m.in. do produkcji wykładzin podłogowych. W 2023 r. Goodyear zaprezentował strefę montażową z podłogą wykonaną z setek opon pochodzących z recyklingu.
- Przygotowania do wyścigu Le Mans oraz jego realizacja stanowią największe wyzwanie dla naszego zespołu w ciągu całego roku. Wiele procesów powtarza się przez cały rok, ale skala Le Mans jest nieporównywalna. To najważniejsze wydarzenie dla Goodyear w motorsporcie od czasu naszego ponownego dołączenia do WEC prawie pięć lat temu, dlatego czujemy dużą odpowiedzialność. Mam zaszczyt pracować z zespołem, który intensywnie pracuje za kulisami, aby zapewnić spektakularne zmagania na torze - powiedział Mike McGregor, kierownik programu wyścigów długodystansowych w Goodyear Racing.
Logistyka z dbałością o środowisko
W tym roku łącznie 39 samochodów zostanie wyposażonych w opony Goodyear, w porównaniu z 24 w ubiegłorocznym wyścigu. W dostawę ogumienia i budowę stref montażowych dla ponad 100 członków zespołu przygotowujących zawodników do Le Mans będzie zaangażowanych ponad 20 ciężarówek. Producent zaznacza, że w celu optymalizacji wydajności dba o maksymalną ładowność każdej z nich, a trasa przejazdu konwoju została zoptymalizowana pod kątem dbałości o środowisko. Ponadto każdy pojazd ma zostać wyposażony w paliwooszczędne opony Goodyear.
W przypadku wyścigów długodystansowych do transportu opon na całym świecie Goodyear wykorzystuje fracht morski, który emituje 47 razy mniej gazów cieplarnianych w przeliczeniu tony na milę w porównaniu z transportem lotniczym.
Akcja na torze
Istotnym elementem wyścigu będzie strefa montażu ogumienia. Obsługa tysięcy opon podczas wyścigowego weekendu wymaga dokładnego monitorowania danych, zarządzania dostawami i dobrej koordynacji pracy zespołowej, szczególnie że opony powinny pokonać równowartość dwóch dystansów Grand Prix Formuły 1. W śledzeniu zużycia opon w trakcie wyścigu pomoże technologia RFID. Pozyskane informacje będą przekazywane m.in. osobom odpowiedzialnym za tor, aby zapewnić zgodność działań zespołów z obowiązującymi przepisami.
Podczas zarządzania akcją na torze, zespół inżynierów Goodyear będzie analizował dane w czasie rzeczywistym, porównując osiągi z założeniami. Informacje o parametrach takich jak temperatura toru i prognozy pogody będą przekazywane dedykowanym zespołom inżynierom Goodyear, aby dopasować strategię i ustawienia.
Źródło i fot.: Goodyear