Firma Apollo Tyres wprowadza na rynek model Vredestein Wintrac Pro+. Nowa zimowa opona została opracowana do samochodów o bardzo wysokich osiągach, w tym SUV-ów, a także do nastawionych na osiągi pojazdów elektrycznych najnowszej generacji.
Vredestein Wintrac Pro+ zastępuje model Wintrac Pro. Dzięki nowej mieszance bieżnika oferuje on lepszą przyczepność, pewniejsze prowadzenie i krótszą drogę hamowania na śniegu, błocie pośniegowym i lodzie niż poprzednik. Charakteryzuje się także mniejszym oporem toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa lub większy zasięg. Nowy model ma oferować bardzo dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni i wysoką trwałość.
Opony Wintrac Pro+ są już dostępne w ponad 120 rozmiarach, pasujących do obręczy kół o średnicy od 17 do 22 cali. Większość z nich ma indeks prędkości „Y” (do 300 km/h) oraz oznaczenie „XL”, natomiast wszystkie posiadają „symbol alpejski”, który wskazuje na zgodność z przepisami UE dotyczącymi opon zimowych (ECE R117) do użytkowania na śniegu i lodzie.
Wintrac Pro+ zawiera nową, specjalnie dostosowaną mieszankę polimerów i żywic nowej generacji, które zapewniają większą elastyczność bloków bieżnika, nawet w ekstremalnie niskich temperaturach. Pozwala to zwiększyć przyczepność opony na zaśnieżonych nawierzchniach. W produkcie zastosowano rzeźbę bieżnika z ostro wyprofilowanymi rowkami środkowymi i lamelami na krawędzi, aby zapewnić pewne i przewidywalne pokonywanie zakrętów w trudnych warunkach zimowych. Równomierne rozłożenie nacisku na bieżnik optymalizuje przyczepność na śniegu, a poziome lamele w części centralnej ułatwiają stopniowe hamowanie i przyspieszanie. Dzięki tym rozwiązaniom podczas jazdy po śniegu Wintrac Pro+ w porównaniu z poprzednikiem w rozmiarze referencyjnym 245/45 R18 100V XL charakteryzuje się krótszą o 4 proc. drogą hamowania, zwiększoną o 5 proc. przyczepnością, do 20 proc. lepszymi właściwościami jezdnymi oraz o 7 proc. mniejszym oporem toczenia. Jak informuje producent, zastosowanie materiałów o niskiej histerezie w mieszankach bieżnika i korpusu, w przypadku wielu rozmiarów, pomaga oponie wybić się ponad swoją klasę pod względem oporu toczenia. Mieszanka bieżnika Wintrac Pro+, dzięki nowej kombinacji polimerów i wypełniaczy, ma zapewniać wysoką odporność na zużycie. Ponadto charakteryzuje się ona wysoką zawartością krzemionki i żywicy, co ma sprawiać, że zachowanie nowej opony na mokrej nawierzchni jest porównywalne z modelem Wintrac Pro.
Według inżynierów firmy Apollo Tyres materiały użyte do budowy opony Wintrac Pro+ przyczyniają się nie tylko do zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko, lecz także do poprawy właściwości jezdnych i bezpieczeństwa. W porównaniu z modelem Wintrac Pro wykorzystanie materiałów odnawialnych i pochodzących z recyklingu zwiększono z 20,4 proc. do 26,5 proc., natomiast ślad węglowy w cyklu produkcji „od kołyski do bramy” został obniżony o 4 proc.
Źródło i fot.: Apollo Tyres