iON evo z logo ISCC Plus

Hankook zaprezentował swoją pierwszą seryjnie produkowaną letnią oponę do pojazdów elektrycznych z certyfikatem ISCC Plus. Model iON evo, o którym mowa, stanowi element oryginalnego wyposażenia nowego Porsche Taycan.

iON evo z certyfikatem ISCC Plus bazuje na wyścigowej oponie iON Race, używanej od 2023 roku w pojazdach startujących w Mistrzostwach Świata Formuły E ABB FIA. Model stanowiący element oryginalnego wyposażenia aktualnej odsłony elektrycznego Porsche Taycan jest pierwszą oponą z prestiżowym certyfikatem stosowaną przez producenta luksusowych aut. ISCC Plus to międzynarodowy system certyfikacji, który kontroluje wykorzystywanie zrównoważonych materiałów w całym procesie produkcji.

- Opona iON evo wyróżniona certyfikatem ISCC PLUS to odzwierciedlenie naszych ambicji by tworzyć opony naprawdę zrównoważone - mówi Klaus Krause, Vice President oraz Head of Europe Technical Center w firmie Hankook. - Jesteśmy również dumni, że nasz europejski zakład produkcyjny na Węgrzech, w którym wytwarza się iON evo, jako druga spośród wszystkich lokalizacji Hankook na świecie otrzymał prestiżowy certyfikat ISCC PLUS. To, że Porsche w kontekście oryginalnego wyposażenia nowego Taycana stawia na iON evo, jest dla nas, rzecz jasna, zupełnie szczególnym dowodem zaufania. Dzięki naszym technologiom sprawdzonym w sportach motorowych opona Hankook o podwyższonych parametrach zrównoważoności i zoptymalizowanym oporze toczenia w dużym stopniu przyczynia się do zwiększenia zasięgu elektrycznych samochodów sportowych dysponujących sporą mocą.

Materiały odnawialne i pochodzące z recyklingu

Model iON evo z certyfikatem ISCC Plus wykonano w 45 proc. z materiałów zrównoważonych. Producent podkreśla, że inżynierowie pracowali na odnawialnych i pochodzących z recyklingu materiałach, które pod względem stabilności, elastyczności oraz trwałości dorównują tradycyjnym tworzywom. Wśród nich znajdują się między innymi krzemionka pozyskiwana z odpadów zbóż, kord materiałowy PET z odzysku tworzyw sztucznych, biocyrkularny kauczuk syntetyczny pochodzący z gospodarki o obiegu zamkniętym oraz sadzę z recyklingu zużytych opon czy też naturalną żywicę. W procesie projektowania zespół Hankook korzystał z doświadczeń zdobytych w Formule E.

iON evo w nowym Porsche Taycan

iON evo z logo ISCC PLUS na ścianie bocznej debiutuje jako oryginalne wyposażenie Porsche Taycan w rozmiarach 245/40 R21 Y XL na oś przednią oraz 285/35 R21 Y XL na oś tylną. Podobnie jak w przypadku innych opon z rodziny iON, mieszanka bieżnika najnowszego modelu zawiera oleje roślinne. Producent zaznacza, że dzięki temu bieżnik jest nie tylko bardziej ekologiczny, ale także i trwalszy. Aby zapewnić wspomaganie w przypadku szczególnie dynamicznej jazdy lub nagłej zmiany pasa, inżynierowie firmy zastosowali wzmocniony materiał w celu zwiększenia sztywności bocznej.

Jak informuje Hankook, opona iON evo z certyfikatem ISCC Plus oferuje mniejszy opór toczenia w porównaniu z tradycyjnymi oponami. Według danych Porsche pozwala to zwiększyć zasięg modelu Taycan z 21-calowym kołem Aero nawet o 40 km na jednym ładowaniu.

Źródło i fot.: Hankook Tire

powrót

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń