Nowa opona wzbogaca ofertę Pirelli dla Ferrari Classic. Włoscy producenci kontynuują ponad 70-letnią współpracę, a ich wspólnym celem jest utrzymanie ponadczasowych klasyków na drogach z zachowaniem bezpieczeństwa i efektywności.
Do Ferrari Enzo, ekstremalnego samochodu sportowego z 2002 roku, Pirelli stworzyło nowy system opon P Zero Corsa w rozmiarze 245/35 R19 z przodu i 345/35 R19 z tyłu. Podobnie jak wszystkie opony z przeznaczonej do samochodów klasycznych linii Collezione, produkt łączy oryginalny design z nowoczesnymi materiałami i technologiami. Zaprojektowana na początku lat 2000. jako najbardziej sportowy model w ofercie z homologacją drogową opona ma specyficzną konstrukcję, która zapewnia stabilność przy dużych prędkościach i podczas pokonywania zakrętów, dzięki czemu nadaje się również do użytku na torze. Dwie różne konstrukcje bieżnika, kierunkowy z przodu i asymetryczny z tyłu, redukują ryzyko wystąpienia zjawiska aquaplaningu. Nowa opona, przetestowana przez kierowców testowych Ferrari, dzięki zastosowaniu nowoczesnych mieszanek i komponentów ma oferować sportowy charakter sprzed lat, połączony z większym bezpieczeństwem i niezawodnością.
Opony P Zero Corsa System z linii Collezione są również dostępne w rozmiarze 245/35 R18 z przodu i 335/30 R18 z tyłu dla Ferrari F50, uważanego niegdyś za najbliższy bolidowi Formuły 1 samochód drogowy spośród aut zbudowanych w Maranello.
Przodkiem F50 i Enzo jest Ferrari F40 - pierwszy seryjnie produkowany samochód, w którym w 1987 roku jako oryginalne wyposażenie zastosowano opony Pirelli P Zero. Opracowana specjalnie do tego samochodu opona wniosła kilka ważnych innowacji: rozmiar felgi 17 cali, niespotykany na drogach, różne rozmiary z przodu i z tyłu oraz technologię dedykowaną samochodowi rozwijającemu prędkość maksymalną powyżej 300 km/h. Teraz w ofercie Pirelli Collezione dostępna jest wersja P Zero dedykowana F40 w rozmiarze 245/40 R17 z przodu i 335/35 R17 z tyłu.
Źródło i fot.: Pirelli