2024-05-08

Rynek opon w I kwartale

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego podsumował wyniki sprzedaży opon w pierwszym kwartale. Początek 2024 roku na polskim rynku przyniósł wyhamowanie spadków oraz wzrosty w segmentach opon do SUV-ów i motocykli.

W pierwszym kwartale 2024 roku sprzedaż opon na rynek do dystrybutorów spadła ogółem o -3 proc. Taki sam spadek odnotowano w największym segmencie opon do samochodów osobowych (-3 proc.). W pozostałych segmentach sprzedaż również się zmniejszyła: opony dostawcze -12 proc., ciężarowe -15 proc., rolnicze -6 proc. Opony przemysłowe pozostały bez zmian (0 proc.), natomiast wzrosty zanotowano w segmencie SUV +12 proc. oraz opon motocyklowych +1 proc.

- Widzimy pewne wyhamowanie spadków sprzedaży opon na polskim rynku, ale większość segmentów nadal nie rośnie. Wyjątkiem są wzrosty w segmencie SUV i opon motocyklowych. Mamy nadzieję, że w kolejnych kwartałach będziemy notować lepsze rezultaty wraz z rosnącym rynkiem wewnętrznym, ruchem pojazdów i zwiększającą się liczbą przewozów osobowych i towarowych. Naszym niezmiennym celem jest dalsza edukacja kierowców dotycząca istotnej roli odpowiednio dobranych opon dla bezpieczeństwa na drogach - podkreśla Anna Burakowska, prezes zarządu Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).

- Segment opon do SUV-ów odnotowuje zwykle najmocniejsze wzrosty ze wszystkich. To zasługa rosnącego popytu na ten segment samochodów - dodaje Piotr Sarnecki, dyrektor generalny PZPO.

Europejski rynek opon

W Europie wzrosła sprzedaż w segmencie opon konsumenckich, w tym opon całorocznych (+18 proc.) i zimowych (+26 proc.). Pozostałe segmenty odnotowały lekkie spadki.

- Inflacja nadal wpływa na popyt we wszystkich liniach produktów oponiarskich. Sprzedaż w segmentach samochodów ciężarowych i autobusów pozostaje ujemna (-8 proc.) w porównaniu z pierwszym kwartałem 2023 r., podobnie jak w przypadku opon motocyklowych (-6 proc.). W segmencie konsumenckim nadal obserwujemy ożywienie, które rozpoczęło się w ostatnim kwartale 2023 r., głównie dzięki sprzedaży opon zimowych. Jednak cały segment jest o 2 proc. niższy niż w I kwartale 2019 r., przed kryzysem COVID-19 - powiedział Adam McCarthy, sekretarz generalny Europejskiego Związku Producentów Opon i Gumy (ETRMA).

Źródło i graf.: PZPO

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń