2024-05-07

Continental w Mercedesie Klasy E

Technologie Continental zapewniają większy komfort i bezpieczeństwo w nowym Mercedesie Klasy E. Producent po raz pierwszy dostarcza kompletny system obejmujący sprzęt i oprogramowanie do bezkluczykowego dostępu do pojazdu w produkcji seryjnej.

Continental dostarcza ważne komponenty i produkty do nowego Mercedesa Klasy E. Dzięki rozwiązaniu CoSmA (Continental’s smart device-based access) firma technologiczna Continental oferuje system dostępu, który zamienia urządzenia mobilne, takie jak smartfony czy smartwatche, w kluczyki do samochodu. Technologia ta oferuje wygodę użytkowania dostosowaną do ery cyfrowej.

Wygodny i bezpieczny dostęp

Wbudowany w inteligentne urządzenie system dostępu CoSmA jest głównym elementem cyfrowego kluczyka samochodowego. Zastosowana w nim technologia ultraszerokopasmowa (ultra-wideband; UWB) umożliwia urządzeniom mobilnym automatyczne otwieranie i uruchamianie pojazdu.

- Jesteśmy siłą napędową dla naszych klientów, aby skutecznie i holistycznie rozwijać złożone tematy, takie jak zrównoważona cyfryzacja pojazdów za pomocą odpowiednich produktów. Dzięki systemowi bezkluczykowego dostępu CoSmA po raz pierwszy dostarczamy kompletny system obejmujący wszystkie komponenty sprzętowe i programowe - wyjaśnia Philipp von Hirschheydt, członek zarządu odpowiedzialny za sektor Automotive w Continental.

Właściciele samochodów mogą tworzyć i zarządzać kilkoma kluczami cyfrowymi jednocześnie, bez konieczności przekazywania fizycznego kluczyka. Oznacza to, że auto można wygodnie udostępniać członkom rodziny i znajomym, przekazując im wirtualny klucz. Właściciele mogą również przypisać im różne uprawnienia - przykładowo mogą oni określić, że dana osoba może jedynie otworzyć pojazd, ale nie może go prowadzić.

System rozpoznaje prawidłowe klucze wirtualne przechowywane na urządzeniu i inicjuje uwierzytelnianie za pośrednictwem Bluetooth Low Energy - energooszczędnego wariantu standardu Bluetooth, który może być stale aktywny w tle. Jeśli uwierzytelnianie się powiedzie, pozycja inteligentnego urządzenia jest następnie określana z dokładnością do centymetra za pomocą technologii UWB. Samochód odblokowuje się tylko wtedy, gdy urządzenie znajduje się w określonym obszarze pojazdu. Bardzo dokładna lokalizacja zapobiega przechwyceniu sygnału radiowego w celu nadużycia. Uruchomienie silnika jest również możliwe dopiero po rozpoznaniu zweryfikowanego urządzenia końcowego w pojeździe. System CoSmA jest w pełni zgodny ze specyfikacjami międzybranżowego konsorcjum Car Connectivity Consortium (CCC), w ramach którego producenci samochodów, inteligentnych urządzeń oraz firmy technologiczne połączyły siły w celu usprawnienia komunikacji i integracji urządzeń mobilnych i pojazdów.

Continental po raz pierwszy dostarcza Mercedes-Benz AG kompletny system CoSmA składający się z centralnej jednostki sterującej, nadajników-odbiorników wykorzystujących ultraszerokopasmową technologię radiową oraz inteligentnego oprogramowania.

Inteligentne technologie

Inteligentne systemy pomagają z wyprzedzeniem zapobiegać wypadkom i zwiększają komfort jazdy. W Mercedesie Klasy E potężny radar dalekiego zasięgu firmy Continental wykorzystywany jest do dostarczania zaawansowanym systemom wspomagania kierowcy, takim jak adaptacyjny tempomat i wspomaganie hamowania awaryjnego, danych o pojazdach i przeszkodach znajdujących się przed samochodem. Kolejnym elektronicznym elementem bezpieczeństwa firmy Continental jest zainstalowana w pojeździe jednostka sterująca telematyki, która zapewnia płynną wymianę danych z sieciami telefonii komórkowej, a także umożliwia korzystanie z funkcji istotnych dla bezpieczeństwa, takich jak automatyczne połączenie alarmowe (eCall).

Inteligentne sterowanie adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym odbywa się za pośrednictwem systemu Continental Air Supply (CAirS), wysoce zintegrowanej jednostki sterującej, łączącej sprężarkę, blok zaworów i elektroniczną jednostkę sterującą w jednym module. Oprogramowanie systemu zostało specjalnie przystosowane do użytku w Mercedesie Klasy E i umożliwia optymalną regulację zawieszenia pneumatycznego w każdej sytuacji, aby zapewnić idealne połączenie komfortu i stabilności jazdy niezależnie od sytuacji na drodze.

Wygodne i bezpieczne manewrowanie jest gwarantowane przez cały czas, nawet w sytuacjach o słabej widoczności, dzięki płynnemu panoramicznemu widokowi zapewnianemu przez kamery surround z portfolio Continental. Co więcej, jednostki sterujące oświetleniem zapewniają bardzo dobre oświetlenie drogi dzięki inteligentnemu sterowaniu reflektorami full-LED.

Bezpieczna jazda z oponami Continental

Aby zapewnić bezpieczną, cichą i energooszczędną jazdę, producent dostarcza pojazd fabrycznie wyposażony w opony Continental EcoContact 6 Q. Ogumienie oferuje wysoki przebieg i niskie zużycie energii. Jest to możliwe za sprawą specjalnej mieszanki gumowej, zmniejszającej pochłanianie energii przez oponę podczas jazdy, a tym samym redukującej tarcie i opory toczenia. Ponadto EcoContact 6 Q charakteryzuje się niskim poziomem hałasu toczenia, wysoką przyczepnością i stabilnością na zakrętach, nawet przy dużych prędkościach. Na sezon zimowy dostępna jest również opona Continental WinterContact TS 860 S, oferująca precyzyjne prowadzenie w niskich temperaturach na suchej i mokrej nawierzchni.

Łatwe do czyszczenia i trwałe wnętrze

We wnętrzu pojazdu wykorzystano innowacyjne i trwałe materiały powierzchniowe z portfolio Continental. W siedzeniach zastosowano syntetyczną skórę Acella z technologią staynu, dzięki której materiał powierzchniowy jest prawie całkowicie odporny na zabrudzenia. Zrównoważony materiał tapicerski Acella na drzwi i panele sterowania został wykonany w 30 proc. z przetworzonych plastikowych butelek PET.

Źródło i graf.: Continental

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń