P Zero do Porsche Taycan

Pirelli P Zero R oraz P Zero Trofeo RS zostały wybrane przez Porsche do odświeżonego modelu Taycan i będą jedynymi oponami dostępnymi w najbardziej sportowym wariancie samochodu - Turbo GT.

Obie opony zostały dostosowane do pojazdu we współpracy z Porsche i posiadają oznakowanie Elect na ścianie bocznej. Symbol ten, oznaczający pakiet rozwiązań technologicznych dostosowanych do cech pojazdów elektrycznych, zadebiutował w 2019 roku w pierwszej generacji Porsche Taycan. Obecnie oferta Porsche obejmuje ponad 30 homologowanych przez Pirelli opon z technologią Elect.

Do codziennej jazdy

Homologowane dla Porsche Taycan opony P Zero R zostały opracowane w celu zwiększenia dynamiki i przyjemności z jazdy samochodem. Ogumienie przeznaczone jest do użytku codziennego, jednak ma sprawdzać się również podczas bardziej sportowej jazdy. Ulepszone aspekty pojazdu, takie jak komfort i wydajność baterii, pomaga podkreślić pakiet Elect.

Podczas projektowania opon uwzględniono czynniki istotne dla pojazdów elektrycznych. Za wytrzymałość opony i zdolność do utrzymania dużych obciążeń odpowiada dwuwarstwowy karkas. Dzięki takiej konstrukcji auto pozostaje stabilne nawet przy dużych prędkościach. Aby poradzić sobie z nagłymi przyspieszeniami opracowano wieloskładnikowy bieżnik, bazujący na technologii Resin Blend. Materiały zawarte w mieszance współdziałają ze sobą, zapewniając przyczepność w szerokim zakresie temperatur i na różnych nawierzchniach, co pozwala na wysokie osiągi nawet w mokrych warunkach. Wzór bieżnika został zaprojektowany tak, aby minimalizować hałas. Wymaganą przez Porsche wydajność osiągnięto dzięki połączeniu mieszanek i rzeźby bieżnika, które zmniejsza opór toczenia.

Wariant na tor

Opracowana z myślą o torze wyścigowym, ale dopuszczona również dopuszczona do ruchu ulicznego, P Zero Trofeo RS to najbardziej sportowy wariant stworzony przez Pirelli dla nowego Taycana. Oponę semi-slick wykonano z mieszanek zaczerpniętych z formuły ogumienia rajdowego. Obie firmy, Pirelli i Porsche, zaangażowały się we wspólny rozwój opon. Kluczowym elementem było przeprowadzenie testów z udziałem inżynierów ds. dynamiki jazdy Porsche oraz kierowcy rozwojowego Larsa Kerna. Właściwości jezdne i osiągi dostrajane były do wymagań Taycana Turbo GT na torze Nürburgring, gdzie elektryczny samochód sportowy osiągał prędkość ponad 300 kilometrów na godzinę.

W P Zero Trofeo RS zastosowano rozwiązania konstrukcyjne optymalizujące powierzchnię styku opony nawet przy dużych prędkościach. Dedykowana mieszanka ma za zadanie zapewniać przyczepność i stabilność, za wsparcie w warunkach dużego przyspieszenia bocznego odpowiadają rowki na zewnętrznym barku bieżnika, a sam wzór bieżnika zaprojektowano tak, aby oferował szybkie i równomierne nagrzewanie całej powierzchni styku.

Zarówno P Zero R, jak i P Zero Trofeo RS opracowane dla Porsche Taycan są dostępne w rozmiarach 265/35ZR21 i 305/30ZR21. Aby uzupełnić gamę opcji Pirelli dla tego modelu, na przestrzeni lat firma opracowała modele P Zero, P7 All Season, P7 Blue i P Zero Winter w rozmiarach od 19 do 21 cali.

Źródło i fot.: Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń