Wraz z wiosną pojawia się pytanie: jak wybrać profesjonalny serwis, który prawidłowo zmieni opony i ich nie uszkodzi? Odpowiedzi na nie udziela Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego.
PZPO podkreśla, że jakość i profesjonalizm warsztatu mają ogromne znaczenie i wskazuje, że niedoświadczony personel oraz brak umiejętności i serwisowania maszyn montażowych prowadzi do uszkodzeń opon i felg - a w skrajnych przypadkach nawet do uszkodzenia, które na drodze zagraża życiu.
Mając na uwadze bezpieczeństwo kierowców i podnoszenie jakości usług, organizacja zrzeszająca producentów opon wprowadziła system oceny i wyróżnienia profesjonalnych serwisów niezależnych, sieciowych, a nawet ASO. Proces ten opiera się na niezależnym audycie oceniającym zarówno wyposażenie warsztatu, jak i kwalifikacje personelu technicznego. Audytorzy sprawdzają m.in. stan parku maszynowego, kompetencje i doświadczenie pracowników serwisu, przestrzeganie procedur obsługi opon oraz jakość świadczonych usług. Mapę serwisów, które przeszły pozytywnie audyt i otrzymały Certyfikat Oponiarski można znaleźć na stronie internetowej certyfikatoponiarski.pl.
- Certyfikat PZPO jest symbolem wsparcia dla serwisów, które nie tylko dbają o zadowolenie klientów, ale także przestrzegają najwyższych standardów pracy. Proces uzyskania certyfikatu obejmuje dokładny audyt wyposażenia serwisu, sprawdzenie kwalifikacji personelu technicznego oraz ocenę obsługi klientów - co jest dokumentowane także za pomocą zdjęć. Dzięki temu kierowcy mogą być pewni, że prace związane z wymianą opon zostaną wykonane zgodnie z najwyższymi standardami i bez ryzyka uszkodzenia ogumienia - mówi Piotr Sarnecki, dyrektor generalny PZPO.
PZPO wskazuje, że profesjonalny serwis powinien umieć doradzić klientowi w wyborze odpowiednich opon - najlepiej, żeby były sprawdzonych producentów, nawet budżetowe. Organizacja wyjaśnia, że opon niskich osiągów i nieznanych producentów lepiej unikać, ze względu na to, że tylko uznani producenci gwarantują wysokiej jakości parametry: nienaganną trakcję, krótką drogę hamowania, cichą pracę i przede wszystkim gwarancję od daty zakupu. Podkreśla także, że kupowanie opon używanych to bardzo duże ryzyko i ze względu na to, że nie można mieć pewności co do ich stanu technicznego, nie warto się na nie decydować.
PZPO przypomina również o zasadzie 3P, która obejmuje: porządne opony, profesjonalny serwis oraz prawidłowe ciśnienie.
Więcej informacji na stronie pzpo.org.pl
Źródło i fot.: PZPO