Goodyear zamierza usprawnić proces rozwoju opon dzięki uruchomieniu nowego Centrum Symulacji w swoim ośrodku badawczym w Luksemburgu.
Dzięki Centrum, które wyposażone jest w symulator jazdy DiM250 DYNAMIC opracowany przez VI-grade, Goodyear zamierza wzmacniać współpracę z producentami samochodów i oferować wyższy poziom personalizacji produktów, z naciskiem na jak najwyższe osiągi opon.
Symulator pozwala opracować i przetestować model opony na wczesnym etapie cyklu rozwojowego, co umożliwia wyłonienie konstrukcji o najlepszych parametrach jeszcze przed zbudowaniem pierwszego prototypu. Rozwiązanie to będzie szczególnie przydatne do testowania opon koncepcyjnych do modeli samochodów, które jeszcze nie istnieją. Zastosowanie wirtualnej symulacji pozwoli również przyspieszyć produkcję i umożliwi wprowadzanie modyfikacji w oponach w procesie rozwoju, zgodnie z potrzebami pojazdu.
Przyszłości rozwoju opon według Goodyeara
- Otwarcie Centrum Symulacji w Luksemburgu stawia nas w czołówce firm wirtualnie projektujących opony. Jest to też kolejny dowód naszego zaangażowania w kształtowanie zrównoważonej przyszłości mobilności. Nasz zespół zajmujący się wirtualnym rozwojem opon zrealizował do tej pory wiele projektów z wiodącymi producentami OEM z Europy, USA i Chin. Poznając możliwości naszego wirtualnego projektowania, inżynierowie motoryzacyjni dostrzegają jego potencjał. Jest to istotne nie tylko z racji wpływu na biznes, ale także na środowisko - powiedział Romain Hansen, wiceprezes Goodyear ds. rozwoju produktów w regionie EMEA.
Otwarcie Centrum Symulacji w Luksemburgu stanowi kolejny element strategii korporacyjnej producenta, która koncentruje się na zrównoważonym rozwoju, bezpieczeństwie i wydajności opon. Dzięki zmniejszeniu zapotrzebowania na testy fizyczne, wykorzystanie symulowanych testów jazdy pozwala zredukować liczbę opon próbnych i przyspieszenie procesu produkcyjnego. Umożliwia to również Goodyearowi uzyskanie pierwszej homologacji dla wszystkich opracowywanych opon przy tylko jednej fizycznej iteracji. Według obliczeń producenta pozwoli to zaoszczędzić średnio 13000 opon i 97500 km fizycznych testów.
Drugie centrum symulacji Goodyeara
Centrum Symulacji w Colmar-Berg w Luksemburgu, którego uroczyste otwarcie z udziałem przedstawicieli lokalnych władz miało miejsce 26 marca 2024 r., jest drugim tego typu obiektem Goodyeara na świecie. Pierwszy uruchomiono w Akron w stanie Ohio w 2021 roku. Począwszy od pierwszej udanej współpracy z Maserati przy produkcji opon do modelu Gran Turismo 2023, Centra Symulacji wspierają Goodyeara w opracowywaniu „szytych na miarę” opon dla producentów OEM na całym świecie.
Źródło i fot.: Goodyear