2024-03-07

Najrzadsze awarie w EV

W serwisach samochodowych pojawia się coraz więcej samochodów elektrycznych. Eksperci sieci serwisowej Q Service Castrol na podstawie dotychczasowych obserwacji wskazują, które z podzespołów psują się rzadziej niż w przypadku samochodów z napędem spalinowym.

Jedną z najmniej spotykanych awarii w pojeździe elektrycznym jest usterka silnika. Szacuje się, że ich trwałość jest dwukrotnie wyższa niż przeciętnego alternatora w pojeździe spalinowym. W silnikach elektrycznych najczęściej zużywają się łożyska oraz rdzeń wirnika. Zdarza się również, że awarii ulega stojan.

Innym z elementów pojazdu elektrycznego, który rzadko ulega awarii, jest jego układ hamulcowy. Jak wskazuje ekspert sieci, ze względu na to, że jest on eksploatowany w najmniejszym stopniu, generuje małą ilość niepożądanych problemów.

- Elementy układu hamulcowego są jednymi z najrzadziej wymienianych części w elektrykach. Głównie ze względu na to, że kierowca powinien hamować przede wszystkim silnikiem, a sam układ wykorzystywać w końcowej fazie zatrzymywania pojazdu. Dobrym rozwiązaniem jest regularny przegląd i konserwacja auta, aby minimalizować ryzyko pojawienia się nagłych problemów - stwierdza Michał Surowiński, właściciel warsztatu Q Service Castrol Auto-Bodo M.M.K Michał Surowiński w Łodzi.

Jednym z najważniejszych elementów samochodu elektrycznego jest akumulator. Czy może on ulec awarii? Wszystko zależy od właściwego eksploatowania oraz dbania o pojazd. W przypadku konieczności wymiany akumulatora w elektryku, eksperci radzą, by pamiętać o zgłaszaniu oraz wykonywaniu testów w specjalistycznym warsztacie. Co więcej, nowy akumulator wymaga odpowiedniego zaprogramowania. W ten sposób kierowca uniknie sytuacji, w której jego pojazd przestanie właściwie działać po rutynowej wizycie w serwisie samochodowym.

- Do wymiany i właściwego programowania akumulatora w elektryku niezbędna jest wiedza techniczna mechanika i jego wsparcie w specjalistycznym warsztacie samochodowym. Serwisy korzystają z najnowszych technologii po to, by odpowiednio dostosować akumulator w pojeździe i zapewnić pełną funkcjonalność systemu zasilania w samochodzie - wskazuje M. Surowiński.

Źródło i fot.: Q Service Castrol

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia

Poszukiwany redaktor/redaktorka treści

Toruń |Umowa o pracę | Umowa na okres próbny wynoszący trzy miesiące, z możliwością przedłużenia do roku Wydawnictwo ...

więcej
/

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń