Opona całoroczna Pirelli Cinturato All Season SF3 powstała z myślą o kierowcach samochodów klasy średniej i kompaktowych jeżdżących po mieście. Najnowszy produkt, który zaprojektowano za pomocą wirtualnych narzędzi, będzie dostępny w sprzedaży od kwietnia.
Pirelli Cinturato All Season SF3 oferuje wysoki poziom kontroli hamowania w różnych warunkach pogodowych. Wszystkie rozmiary dostępne w gamie uzyskały najwyższy stopień oceny A na europejskiej etykiecie w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni. Kontrola na śniegu gwarantowana jest przez oznaczenie 3PMSF. Na suchych nawierzchniach Cinturato All Season SF3 zapewnia stabilność, komfort akustyczny i opór toczenia zbliżony do opony letniej.
Wszechstronność produktu została potwierdzona przez niezależne testy Dekra przeprowadzone w Niemczech, które określiły Pirelli Cinturato All Season SF3 jako najlepszą w swojej klasie pod względem hamowania na suchych, mokrych i ośnieżonych nawierzchniach. Nowa Cinturato została również doceniona przez certyfikacyjne organy TÜV SÜD, które przyznały jej "Znak Wydajności" za jej osiągi w różnych warunkach na drodze.
Ulepszony adaptacyjny bieżnik
W oponie Pirelli Cinturato All Season SF3 wykorzystano technologię adaptacyjnego bieżnika z lamelami 3D, w którą wyposażony był model poprzedniej generacji. Aby zapewnić lepszą przyczepność na śniegu przez cały okres życia produktu została ona jednak dodatkowo ulepszona. W miarę zużycia opony lamele zmieniają swoją formę z linii prostej w zygzak, zwiększając powierzchnię zdolną do zatrzymywania śniegu pomimo zmniejszenia głębokości bieżnika. Lamele mogą również otwierać się i zamykać w zależności od energii przechodzącej przez oponę - są zdolne do przejścia z konfiguracji zimowej w znacznie sztywniejszy i bardziej zwarty wzór letni, co poprawia wydajność hamowania, przyczepność i precyzję jazdy. Szersze rowki i ostrzejsze kąty w porównaniu z poprzednią generacją również przyczyniają się do poprawy osiągów na śniegu. Cechy te dodatkowo korzystnie wpływają na odprowadzanie wody, zmniejszając ryzyko aquaplaningu. Optymalizacja stosunku ląd-woda poprawia także komfort: cała gama opon Pirelli Cinturato All Season SF3 uzyskuje ocenę "A" lub "B" w kategorii hałasu na europejskiej etykiecie.
Skuteczność w różnych temperaturach
Ewolucja wzoru bieżnika stała się możliwa dzięki innowacjom w użytych materiałach. Zazwyczaj szersze rowki pogarszają optymalne osiągi w warunkach letnich, jednak zastosowany w Cinturato All Season SF3 związek chemiczny potrafi zrównoważyć sztywność, stabilność i reaktywność opony nawet w wysokich temperaturach. Wyniki serii testów przeprowadzonych przez Dekra potwierdzają wiodącą pozycję nowej opony Pirelli w kategorii hamowania na suchej nawierzchni. Jednocześnie produkt jest równie skuteczny zimą - związek chemiczny nie twardnieje w zimnie, co przyczynia się do lepszej przyczepności. Wynika to z zastosowania nowej mieszanki polimerów ze specjalnymi mikrostrukturami, które utrzymują wysoką mobilność w chłodzie, a jednocześnie odpowiednią sztywność w cieple, nowych żywic pochodzenia naturalnego, które zapewniają przyczepność przy niskich temperaturach oraz płynnych polimerów, które maksymalizują osiągi na śniegu bez utraty przyczepności na mokrej nawierzchni.
Zaprojektowana w wirtualnym środowisku
Wykorzystanie modelowania wirtualnego odgrywało kluczową rolę w całym procesie projektowania. Umożliwiało równoległe opracowywanie związków chemicznych i konstrukcji bieżnika, tak aby ich charakterystyki współpracowały ze sobą, dążąc do osiągnięcia pożądanych rezultatów. Wirtualizacja umożliwiła również precyzyjną inżynierię rozłożenia fizycznych obciążeń na oponę. W rezultacie energia jest rozprowadzana równomiernie na powierzchni opony, co przynosi szereg korzyści pod względem zużycia, hałasu i oporu toczenia. Wszystko to wpływa na zwiększenie przebiegu, poprawę komfortu jazdy oraz redukcję zużycia paliwa i związanych z nim emisji.
Opona Pirelli Cinturato All Season SF3 będzie dostępna w sprzedaży od kwietnia 2024 roku, w rozmiarach od 16 do 20 cali. Nowy produkt obejmuje także wybrane rozmiary z oznaczeniem Elect, wskazującym opony dedykowane pojazdom elektrycznym, zasilanym bateryjnie (BEV) i hybryd plug-in (PHEV). Dla pojazdów o wysokim środku ciężkości takich jak SUV-y, wymagających specyficznych cech opon, Pirelli oferuje gamę Scorpion w różnych wersjach sezonowych, w tym all-season.
Źródło i fot.: Pirelli