Lekki Ultrac Pro

Redukcja masy nowej opony Vredestein Ultrac Pro zwiększa wydajność i komfort, jednocześnie ograniczając negatywny wpływ na środowisko.

W marcu firma Apollo Tyres zaprezentuje letnią oponę Vredestein Ultrac Pro klasy UUHP. Model trafi do sprzedaży w szerokiej gamie rozmiarów od 18 do 24 cali. Oponę tę zoptymalizowano pod kątem szerokiej gamy aut sportowych, supersamochodów oraz sedanów, hatchbacków i SUV-ów o sportowej charakterystyce.

Produkt charakteryzuje się lekką konstrukcją, która maksymalizuje wydajność i komfort, a jednocześnie znacząco zmniejsza masę i negatywny wpływ na środowisko. Porównując dwie generacje opon w rozmiarze 245/45R18 100Y XL, Ultrac Pro jest o 1,7 kg lżejszy od swojego poprzednika - modelu Vredestein Ultrac Vorti+, co oznacza redukcję masy o 13 proc. W całej serii Ultrac Pro masa została zredukowana średnio o 10 proc. Znaczna redukcja masy prowadzi do zmniejszenia masy obrotowej, co poprawia reakcję układu kierowniczego, przyspieszenie i skuteczność hamowania. Ze względu na mniejszą masę opony zapewniają również lepszy kontakt z nawierzchnią.

Aby osiągnąć cele w zakresie sportowych parametrów przy jednoczesnym zachowaniu trwałości i komfortu, zespół badawczo-rozwojowy firmy Apollo Tyres skupił się na minimalizacji ilości materiału wymaganego do budowy opony i bieżnika. Zamierzenia zrealizowane zostały poprzez wprowadzenie nowej konfiguracji stopki, która umożliwia zastosowanie bardziej wyrafinowanej konstrukcji jednowarstwowej w znacznej liczbie rozmiarów zamiast powszechnie spotykanego w tym segmencie formatu dwuwarstwowego. Innowacyjna konstrukcja powoduje znaczną redukcję ilości wymaganych materiałów i w konsekwencji spadek masy całkowitej.

Wdrożenie najnowszej generacji mieszanek gumowych i optymalizacja grubości opon pozwoliły uzyskać elastyczność niezbędną do osiągnięcia stałego rozkładu siły na powierzchni styku. Dzięki temu opona może uzyskać optymalną przyczepność przy najwyższych prędkościach, zachowując jednocześnie wytrzymałość na tym samym poziomie co jej poprzedniczka. Dodatkowo zwiększono strefę elastyczną, co pozwoliło zespołowi badawczo-rozwojowemu na osiągnięcie wysokiego komfortu jazdy bez utraty stabilności.

Mniejsze opory toczenia

Dzięki znacznemu zmniejszeniu masy, nowo opracowanym mieszankom gumy i zoptymalizowanej konstrukcji nowy model Ultrac Pro jest jednym z najlepszych w swojej kategorii pod względem zużycia paliwa. Zapewnia on 12 proc. ogólnej poprawy i podniesienie kategorii etykiet w porównaniu z oporem toczenia modelu poprzedniej generacji, znacznie poprawiając zasięg jazdy dla kierowców, którzy używają swoich samochodów do codziennej jazdy i dojazdów do pracy.

Ograniczony negatywny wpływ na środowisko

Poza korzyściami wynikającymi z wydajności, zmniejszenie masy przyczynia się również do zmniejszenia negatywnego wpływu opony na środowisko. Dzięki zastosowaniu mniejszej ilości materiałów całkowita energia potrzebna do produkcji modelu Ultrac Pro, w tym do wytwarzania mieszanki, formowania opon oraz wulkanizacji, została znacznie zmniejszona. Korzyści dla środowiska wynikają również z mniejszego zapotrzebowania na energię podczas transportu surowców do fabryki i dostawy opon do klientów w całej Europie.

Źródło i graf.: Apollo Tyres

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń