Układ hamulcowy zimą

Mróz, śnieg, sól drogowa - zima to okres wyzwań dla układu hamulcowego. Steinhof podpowiada, jak w trudnych warunkach dbać o hamulce.

Korozja - największy wróg układu hamulcowego

Jazda zimą po drogach, które są pokryte solą, błotem i topniejącym śniegiem, może poważnie zaszkodzić układowi hamulcowemu. Korozja to główny wróg hamulców. Aby ochronić hamulce przed korozją, warto regularnie czyścić je z powstającego nalotu. Przed rozpoczęciem sezonu zimowego lub przy pierwszych objawach problemów, takich jak trudność w ruszaniu, warto odwiedzić warsztat w celu oczyszczenia i zakonserwowania hamulców. To może zabezpieczyć przed niespodziewanymi problemami przez całą zimę.

Jak używać hamulca ręcznego zimą?

W zimowych warunkach hamulec postojowy może zamarznąć, zwłaszcza gdy do jego mechanizmów dostanie się woda. Dlatego zaleca się rozsądne używanie hamulca postojowego o tej porze roku, zwłaszcza w pojazdach, które parkują na zewnątrz przez całą dobę. Chodzi tutaj przede wszystkim o długotrwałe postoje na mrozie. Zostawienie samochodu z włączonym hamulcem postojowym na kilka dni podczas niskich temperatur może unieruchomić mechanizm zaciągania i wyłączania hamulca ręcznego. Ważne jest, aby regularnie korzystać z samochodu, nawet jeśli jest to krótka trasa, aby utrzymać układ hamulcowy w ruchu.

Co zrobić, jak zamarzną hamulce?

Jeśli zdarzy się, że samochód ma trudności z ruszeniem z miejsca z powodu zamarzniętych hamulców, nie róbmy tego na siłę. Możemy próbować delikatnie ruszać autem do przodu i do tyłu, ale z umiarem, aby nie uszkodzić sprzęgła lub okładzin hamulcowych. Jeśli uda się nam ruszyć, kilka razy mocno naciśnijmy pedał hamulca, aby oczyścić go z ewentualnych zamarzniętych resztek.

Sprawdź pracę zacisków hamulcowych i bębnów

Podczas sezonowej zmiany opon dobrze jest przyjrzeć się układowi hamulcowemu. Grubość warstwy ciernej klocka, a także swoboda pracy zacisku hamulcowego powinny być na takim poziomie, aby wytrzymać sezon jesienno-zimowy. Jeśli tylko klocki hamulcowe znajdują się już blisko minimalnej grubości, warto wymienić je przed wejściem w sezon zimowy.

- Dbanie o układ hamulcowy zimą to kluczowy element utrzymania bezpieczeństwa na drodze i uniknięcia kosztownych napraw. Regularne sprawdzanie, konserwacja i ostrożność podczas eksploatacji pojazdu to kluczowe czynniki, które pomogą ci cieszyć się bezpiecznymi podróżami przez całą zimę - mówi Dawid Tarchała - kierownik badań i rozwoju w Grupie Steinhof.

Źródło i fot.: Steinhof

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń