2024-01-29

Vredestein Ultrac Pro

Firma Apollo Tyres przedstawiła więcej szczegółów dotyczących nowej opony letniej Vredestein Ultrac Pro klasy Ultra Ultra High Performance (UUHP). Jej premiera ma nastąpić późną wiosną bieżącego roku.

Producent zapowiada, że Vredestein Ultrac Pro będzie wyróżniać się innowacyjną konstrukcją oraz nową, zaawansowaną mieszanką bieżnika. Zmiany te mają zapewniać wyjątkowe połączenie doskonałych osiągów i najwyższego w tej klasie poziomu komfortu. Oponę letnią zaprojektowano z myślą o szerokiej gamie pojazdów o wysokich osiągach i supersamochodach, model ma być dostępny w szerokiej gamie rozmiarów na obręcze o średnicy od 18 do 24 cali.

W nowym produkcie klasy UUHP marki Vredestein wprowadzono znaczące zmiany w rozmieszczeniu materiałów w strukturze opony, zwłaszcza w obszarze stopki i dolnej części ściany bocznej w pobliżu obręczy - zostały one opracowane od nowa. Zaowocowało to konstrukcją, która sprawia, że opona pozostaje stabilna podczas jazdy z dużą prędkością i agresywnego pokonywania zakrętów, a jednocześnie zapewnia płynną jazdę po koleinach. Ponadto bieżnik opony będzie zawierał mieszankę nowej generacji. Wytwarza się ją w ramach inteligentnego procesu mieszania z wykorzystaniem najnowocześniejszych polimerów, wypełniaczy i żywic o wysokiej wydajności, aby zagwarantować przyczepność zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni w szerokim zakresie temperatur.

Nowa konstrukcja opon

- Model Ultrac Pro spełnia najbardziej rygorystyczne cele w zakresie osiągów i przyczepności, które zdefiniowaliśmy na etapie opracowywania produktu, a jednocześnie zapewnia płynną i wygodną jazdę - powiedział Daniele Lorenzetti, dyrektor ds. technologii w Apollo Tyres. - Opona ta wyznacza nowe standardy, ponieważ znacząco różni się od swoich wysoce wydajnych odpowiedników, w przypadku których wymaga się wyraźnego kompromisu: wydajność albo komfort.

W wyniku przeprojektowania elementów w obszarze stopki, jej odporność na odkształcenie zwiększono o 85 proc. Jest to szczególnie istotne w przypadku opon o niskim profilu i wysokiej wydajności.

- Zwiększona stabilność zapewnia poprawę sztywności w dolnej części opony, znacznie ograniczając występowanie poprzecznych odkształceń podczas pokonywania ostrych zakrętów. Co najważniejsze, zmniejsza to również wymagania, jakie musi spełniać ściana boczna, by zapewnić oponie odpowiednią stabilność poprzeczną - wyjaśnia D. Lorenzetti.

Większa sztywność w obszarze stopki pozwoliła inżynierom stworzyć ścianę boczną o cieńszym profilu, dzięki czemu opona jest dużo bardziej elastyczna i zapewnia znacznie wyższy stopień przyczepności podczas jazdy po koleinach. Zoptymalizowana konstrukcja zmniejszyła także wagę opony i poprawiła jej trwałość.

Obszar styku ściany bocznej z bieżnikiem przeprojektowano przy użyciu bardziej elastycznych materiałów. Umożliwiło to zespołowi badawczo-rozwojowemu Apollo Tyres poczynienie dalszych postępów w zakresie poprawy właściwości jezdnych na nierównych nawierzchniach oraz zminimalizowania oporów toczenia modelu Ultrac Pro. Optymalna równowaga między bieżnikiem, ścianami bocznymi i stopką przekłada się na idealny kształt powierzchni styku z podłożem w każdych warunkach.

Źródło i fot.: Apollo Tyres

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń