Najczęstsze zimowe usterki

Zimą samochody są narażone przede wszystkim na działanie ujemnych temperatur, soli, piasku, śniegu i pozostałego po odwilżach błota pośniegowego. Mechanik sieci Q Service Castrol wskazuje trzy usterki w samochodach występujące najczęściej podczas najmroźniejszego okresu w roku.

Według raportu InsightOut Lab większość polskich kierowców (57 proc.) zdaje sobie sprawę z tego, że krótkie dystanse zimą zmniejszają możliwości jazdy samochodami spalinowymi na jednym tankowaniu. Natomiast 36 proc. ankietowanych jest zdania, że korzystanie z pojazdu do krótkich przejażdżek nie ma wpływu na liczbę kilometrów możliwych do przejechania na jednym tankowaniu. Z takiego przekonania często wynikają problemy, z którymi właściciele aut muszą mierzyć się zimą.

Zimowe usterki układu paliwowego

Problemy związane z układem paliwowym dotyczą najczęściej samochodów z silnikiem Diesla. Pojawiają się zazwyczaj w momencie, gdy kierowca stosuje w swoim pojeździe paliwo gorszej jakości. Przy niskich temperaturach łatwiej dochodzi do wytrącania się parafiny z oleju napędowego, co z kolei może prowadzić np. do awarii wtryskiwaczy. Kierownik warsztatu należącego do Q Service Castrol podpowiada, by korzystać zarówno z dobrego jakościowo paliwa, jak i stosować do niego różne dodatki. Pomoże to utrzymać układ paliwowy w dobrym stanie oraz zapobiec jego usterkom.

- Usterka wtryskiwaczy jest jedną z najdroższych w naprawie. Każdy z elementów kosztuje średnio od 750 do 2 000 zł. Tę kwotę trzeba jeszcze przemnożyć przez liczbę cylindrów w samochodzie. W najgorszym wypadku kierowca będzie zmuszony ponieść koszt sięgający nawet 10 tys. zł za wymianę wtrysków w aucie - twierdzi Krzysztof Boczek, kierownik znajdującego się w Drezdenku warsztatu Autos Baj.

Zadbaj o stan zawieszenia pojazdu

Zimą, gdy oblodzone drogi posypywane są solą bądź piaskiem, układ zawieszenia w większym stopniu narażony jest na możliwość pojawienia się awarii. Powstałe w wyniku ciężkich warunków atmosferycznych błoto pośniegowe czy wspomniana wcześniej sól mogą spowodować pojawienie się korozji na elementach układu.

- By uniknąć nieprzyjemnych sytuacji związanych z korodowaniem elementów zawieszenia, należy odpowiednio wcześniej je zabezpieczyć. Częstsze mycie oraz usuwanie słonego błota i śniegu z elementów zawieszenia w dużym stopniu zmniejsza ryzyko awarii na obszarze całego układu. Dobrym rozwiązaniem jest również stosowanie specjalnych preparatów do impregnacji, jak np. podkłady pod wosk lub powłoki antykorozyjne, które skutecznie zabezpieczają podwozie przed szkodliwym działaniem soli i wilgoci - wskazuje Krzysztof Boczek.

Pamiętaj o akumulatorze

Jednym z najczęstszych problemów występujących w samochodach zimą jest gorsza kondycja akumulatora. Mróz ma negatywny wpływ na jego działanie - w takiej sytuacji istnieje większa szansa na to, że po ekstremalnie zimnej nocy będzie on rozładowany. Wskazaną przez eksperta dobrą praktyką jest przede wszystkim regularne sprawdzanie stanu naładowania i dbanie o akumulator przez cały rok.

- Niskie temperatury wpływają negatywnie na wydajność akumulatora, co może prowadzić do trudności w uruchomieniu samochodu, zwłaszcza po bardzo mroźnej nocy. Zalecana jest wymiana akumulatora po jego zużyciu, awarii lub okresie zaleconym przez producenta. Zazwyczaj jest to 5-6 lat - podsumowuje Krzysztof Boczek.

Źródło: Q Service Castrol

Fot.: wirestock/Freepik

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń