Organizatorzy serii zrównoważonych wyścigów samochodów elektrycznych Extreme E przedłużyli współpracę z firmą Continental.
Nowa umowa pomiędzy Extreme E i firmą Continental została podpisana 11 stycznia 2024 r. Jak poinformowano w komunikacie, dalsza współpraca ma umacniać zaangażowanie obu stron w działania na rzecz zwiększania świadomości ekologicznej w sportach motorowych.
Firma Continental jest partnerem założycielskim serii Extreme E. Na potrzeby wyścigów niemiecka marka opracowała specjalne opony do elektrycznego samochodu wyścigowego Odyssey 21, które są przeznaczone do zróżnicowanych i wymagających warunków terenowych. Inauguracyjny sezon zawodów Extreme E, których celem jest zwiększanie świadomości na temat współczesnych i przyszłych wyzwań związanych ze zmianami klimatu, odbył się w 2021 roku.
Współpraca firmy Continental z Extreme E wykracza poza produkty wyścigowe. W ubiegłym roku firma przekazała na budowę boiska do koszykówki w Hanowerze w Niemczech ok. 400 m2 gumowej kostki brukowej, którą wykonano z 200 przetworzonych opon z pierwszego sezonu serii wyścigów pojazdów elektrycznych.
- Jesteśmy podekscytowani możliwością przedłużenia współpracy z Continental, nie tylko jako partnerem założycielskim serii, ale również firmą, która podziela nasze zaangażowanie w zrównoważony rozwój i innowacje. Ciągłe zaangażowanie Continental w tworzenie opon na potrzeby Extreme E, które sprawdzają się w najtrudniejszych terenach na świecie, doskonale wpisuje się w naszą misję polegającą na wprowadzaniu zmian w sportach motorowych. Ich niezachwiane wsparcie odgrywa kluczową rolę w sukcesie Extreme E i przesłaniu, które chcemy przekazać - powiedział Ali Russell, dyrektor zarządzający Extreme E.
- Z niecierpliwością czekamy na kolejny ekscytujący sezon z Extreme E. Dzięki naszym oponom Extreme E CrossContact gwarantujemy uczestniczącym zespołom doskonałe osiągi na różnego rodzaju nawierzchniach i podczas różnych wyzwań, bez względu na to, gdzie odbywają się wyścigi - dodał Claudio Toldi, dyrektor ds. komunikacji marketingowej w regionie EMEA w Continental. - Seria elektrycznych wyścigów terenowych to idealna platforma do testowania nowych technologii opon i rozwoju przed wprowadzeniem ich do seryjnej produkcji do samochodów osobowych. W 2022 roku na przykład po raz pierwszy przetestowaliśmy naszą technologię ContiRe.Tex w oponie Extreme E. Nasza najnowsza opona składa się z około 43 procent materiałów poddanych recyklingowi i odnawialnych - w ten sposób aktywnie kształtujemy i przyczyniamy się do wprowadzania zrównoważonych zmian w sportach motorowych i większej świadomości środowiskowej.
Źródło i graf.: Extreme E
Oprac.: (zg)