W tym roku Prinx Europe zamierza podnieść poprzeczkę i rozwijać zarówno europejską sieć dealerską, jak i asortyment produktów.
Miniony rok Prinx Europe zalicza do bardzo udanych. W 2023 r. producent wprowadził do swojej oferty siedem nowych opon - pięć do samochodów osobowych i dwie do pojazdów użytkowych. Firma uczestniczyła w pięciu imprezach targowych w czterech różnych krajach oraz poszerzyła swój asortyment produktów certyfikowanych przez TÜV. W pierwszej połowie roku Prinx Europe odnotował wzrost sprzedaży o 3,169 proc.
Kluczowym wydarzeniem dla firmy w ubiegłym roku było wprowadzenie na rynek nowej marki Prinx. Podczas zorganizowanego w Mediolanie wydarzenia producent zaprezentował gościom i przedstawicielom międzynarodowej prasy branżowej kierunek, w jakim zamierza się ona rozwijać. Od momentu wprowadzenia na rynek Prinx oferuje pięć nowo opracowanych opon do samochodów z napędem elektrycznym i spalinowym. W ofercie marki znajduje się także model Winter Excelia z certyfikatem TÜV.
W asortymencie Prinx Europe również znajdują się dwie opony do pojazdów użytkowych posiadające certyfikat TÜV Süd: model DR 606 na oś napędową do zastosowań w transporcie regionalnym oraz AR 603 na oś kierowaną. W 2023 r. producent wprowadził na rynek dwie nowe opony do pojazdów użytkowych: TH 135 do naczep typu mega i autobusową C901.
Plany na rok 2024
Prinx Europe ma ambitne plany na 2024 rok. Firma zamierza uczestniczyć w większej liczbie międzynarodowych imprez targowych, organizować więcej wydarzeń dla klientów i osiągnąć większą sprzedaż. Przede wszystkim Prinx Europe zamierza budować nowe partnerstwa. W planach jest dalsza rozbudowa sieci dealerskiej w segmentach hurtowym, detalicznym, OE oraz flotowym. Aby osiągnąć te cele, pod koniec 2023 roku firma powiększyła zespół sprzedaży i marketingu. W nowym roku dodane zostanie także stanowisko OE/Fleet Manager.
Prinx Europe angażuje się we współpracę z dystrybutorami hurtowymi. - Ważne jest dla nas, aby obie strony cieszyły się ze współpracy, abyśmy się wzajemnie wspierali i umożliwiali dalszy rozwój - mówi dyrektor zarządzający Thomas Wohlgemuth. Z tego powodu, poza wydarzeniami dla klientów, firma uczestniczy także w targach, zwykle we współpracy z partnerem z danego kraju.
- Chcemy jeszcze bardziej przyspieszyć. Informacje zwrotne na targach były w przeważającej mierze pozytywne i konstruktywne - stwierdza Adrian Costache, dyrektor sprzedaży Prinx Europe. Podkreśla, że opinie odwiedzających dotyczące jakości produktów w obu segmentach - konsumenckim i komercyjnym, były pozytywne, a goście wskazywali konkretne sugestie odnośnie tego, co chcieliby wkrótce zobaczyć w portfolio marki. - Wsłuchaliśmy się w potrzeby klientów i rynku. Przekazaliśmy informacje dotyczące konkretnych produktów naszemu działowi rozwoju. Oczywiście nie możemy jeszcze ujawnić konkretów, ale w 2024 roku ponownie zaskoczymy naszą ofertą i rzucimy wyzwanie naszym konkurentom! - zapowiada dyrektor sprzedaży Prinx Europe.
Źródło i fot.: Prinx
Oprac.: (zg)