Dziesiąty sezon Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA zainauguruje e-Prix Meksyku. Będzie to drugi rok firmy Hankook w elektrycznej serii wyścigów.
Dziesiąty sezon Formuły E będzie składać się z 17 wyścigów. Otwierające sezon 2024 Hankook Mexico City E-Prix odbędzie się 13 stycznia na torze Autodromo Hermanos Rodriguez.
- Cały zespół nie może się doczekać drugiego sezonu w Formule E. Po udanym pierwszym roku chcemy potwierdzić znakomite wyniki Hankook iON Race. Testy przeprowadzone przed 10. sezonem pokazały już, jak skutecznie zespoły są w stanie wykorzystać doświadczenie zdobyte w zeszłym roku do dalszej poprawy osiągów opony - powiedział Manfred Sandbichler, dyrektor Hankook Motorsport.
Opona Hankook iON Race zadebiutowała w 2023 roku podczas e-Prix Meksyku. Pierwszy wyścig na nowym ogumieniu odbył się w obecności 40 tys. fanów, a jego zwycięzcą został Brytyjczyk Jake Dennis z zespołu Avalanche Andretti Formula E.
- Opona spisała się bardzo dobrze - lepiej niż się spodziewałem. Przez cały wyścig wszystko było bardzo spójne - skomentował aktualny mistrz świata po zwycięstwie w rundzie otwierającej sezon 2023.
Na początku ubiegłego roku zespoły musiały nauczyć się, jak najlepiej pracować z iON Race i z każdym wyścigiem przyzwyczajały się do nowości i zdobywały doświadczenie. W dziesiątym sezonie dysponują już danymi z prawie wszystkich torów, na których odbywać się będą tegoroczne zmagania o tytuł mistrza świata. Jakie wyzwania staną przed Hankook iON Race w 2024 roku?
- Większe doświadczenie zwykle oznacza większą prędkość. Zakładam, że zespoły i kierowcy teraz lepiej rozumieją opony i w większym stopniu niż wcześniej będą przesuwać granice. Przewiduję, że - jeśli warunki będą podobne do zeszłorocznych - czasy okrążeń będą jeszcze szybsze. Spowoduje to, że opona będzie poddawana większym obciążeniom. Jednakże jesteśmy na to gotowi - powiedział dyrektor Hankook Motorsport.
Źródło i fot.: Hankook
Oprac.: (zg)