2024-01-09

Goodyear na targach CES

Podczas trwających do 12 stycznia targów CES w Las Vegas Goodyear wspólnie z TNO, niezależną organizacją zajmującą się badaniami i innowacjami z Holandii, prezentują nowe możliwości poprawy bezpieczeństwa na drogach, które stanowią efekty integracji technologii inteligencji opon ze sterownikiem układu przeciwblokującego.

Układ ABS jest ważnym elementem bezpieczeństwa w pojazdach, który pomaga kierowcy zachować kontrolę nad kierunkiem jazdy podczas hamowania. Dzięki wspólnym badaniom i testom firmy Goodyear i TNO wykazały, że ulepszony układ ABS, wyposażony w informacje o oponach - na przykład o ich typie i kondycji - może potencjalnie zwiększyć ogólną wydajność systemu ABS i skrócić drogę hamowania nawet o 1,75 metra (1) .

Według Amerykańskiej Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w 2021 r. doszło do ponad 1,7 miliona wypadków z udziałem pojazdów najeżdżających z tyłu, co stanowi prawie jedną trzecią wszystkich wypadków w Stanach Zjednoczonych (2). Opisywana integracja technologii inteligencji opon ze sterownikiem układu przeciwblokującego, poprzez skrócenie drogi hamowania, może ograniczyć ryzyko wypadków i kolizji, zwiększając bezpieczeństwo na drogach.

- Nasza współpraca z TNO zaowocowała bezcennymi spostrzeżeniami i nowymi możliwościami, dzięki którym możemy dostarczyć większą wartość naszym klientom oraz wspierać przyszłą mobilności - powiedział Werner Happenhofer, wiceprezes Goodyear ds. inteligencji opon i rozwiązań eMobility. - W Goodyear wierzymy, że wykorzystując inteligencję opon, możemy przyczynić się do realizacji śmiałego celu przyszłej mobilności, jakim jest ograniczenie liczby wypadków.

Goodyear i TNO rozpoczęły współpracę w 2021 r., prowadząc wspólne inicjatywy badawcze i testy w celu oceny i ilościowego określenia wydajności sterownika ABS wzbogaconego o informacje pozyskane z czujników w oponach.

- TNO jest zaangażowane w zwiększanie bezpieczeństwa, wydajności i zrównoważonego rozwoju pojazdów - powiedział Machteld de Kroon, dyrektor zarządzający działu mobilności i środowiska zbudowanego w TNO. - Nasza współpraca z Goodyear ma na celu walkę o każdy centymetr drogi hamowania. Jesteśmy głęboko przekonani, że dzięki lepszej integracji opon i układów hamulcowych możemy przyczynić się do zmniejszenia liczby wypadków, a ostatecznie do ratowania życia.

Opracowany przez Goodyear system SightLine to zestaw inteligentnych technologii oponiarskich, które zapewniają wgląd w stan opony, pojazdu i drogi dzięki zaawansowanym algorytmom i monitorowaniu w czasie rzeczywistym. Rozwój technologii Goodyeara w zakresie inteligentnych opon ma szansę zmienić przyszłość transportu, zapoczątkowując nową erę inteligentnej i zrównoważonej mobilności.

Źródło i fot.: Goodyear


1. Szacunki na podstawie wewnętrznego badania z wykorzystaniem opon zimowych 205/55R16 w prototypowym pojeździe na suchym torze. Drogę hamowania auta jadącego z prędkością 80 km/h z dostrojonym kontrolerem ABS porównano z tym samym pojazdem z niedostrojonym kontrolerem ABS.

2. Amerykańska Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, raport „Traffic Safety Facts Annual Report Tables”, Tabela 29: Wypadki według pierwszego szkodliwego zdarzenia, sposobu kolizji i ciężkości wypadku, 2021 r.

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń