Continental poddaje recyklingowi opony wyścigowe wykorzystywane w sezonie 2022 w serii Extreme E. Odzyskana z nich sadza jest wykorzystywana do produkcji opon pełnych.
Łącznie 300 opon wyścigowych CrossContact Extreme E zostało poddanych procesowi pirolizy. Dzięki tej inicjatywie Continental włącza zrównoważone rozwiązania gospodarki o obiegu zamkniętym do swojej produkcji. Odzyskana sadza pozwala zaoszczędzić surowce pierwotne i zmniejszyć emisję CO2. Od września 2023 r. firma produkuje w swojej fabryce w Korbach w Niemczech opony pełne, stosowane głównie w wózkach widłowych, z wykorzystaniem sadzy pochodzącej z recyklingu.
- Poprzez recykling naszych opon wyścigowych Extreme E podnosimy świadomość na temat ogromnego potencjału pirolizy opon. Jesteśmy przekonani, że nowoczesne, wysoce wydajne procesy pirolizy w istotny sposób przyczynią się do osiągnięcia większego stopnia zrównoważenia w branży oponiarskiej - powiedział Matthias Haufe, dyrektor ds. rozwoju materiałów i industrializacji w Continental.
Do 2050 roku Continental zamierza odzyskiwać 60 proc. materiałów używanych do produkcji nowych opon ze zużytego ogumienia. Wraz z Pyrum Innovations firma opracowuje obecnie procesy, których celem jest dalsza optymalizacja recyklingu materiałów ze zużytych opon poprzez pirolizę. Odzyskana sadza przemysłowa ma być stosowana w coraz większej liczbie mieszanek gumowych.
Źródło i fot.: Continental
Oprac.: (zg)