Podczas tegorocznych targów Agritechnica firma Yokohama Off-Highway Tires zaprezentowała Alliance Agriflex+ 373 - produkt opracowany do pracy na polu i w transporcie drogowym. W oponie połączono najlepsze cechy konstrukcji blokowej i klockowej, dzięki czemu stanowi wszechstronne rozwiązanie do każdego z zastosowań.
Zaprojektowana przez Alliance opona łączy w sobie zaawansowaną technologię Stratified Layer (SLT) i Very High Flexion (VF) oraz fachowe wykonanie, aby zapewnić najwyższe osiągi na polu i na drodze. Celem producenta było zaoferowanie produktu hybrydowego, który zrewolucjonizuje prace rolnicze.
- To pierwszy przypadek wprowadzenia przez producenta hybrydowej opony VF z głębokością bieżnika R1-W do zastosowań drogowych i terenowych z technologią Stratified Layer (SLT), którą YOHT wykorzystuje w oponach Agri Star II. Wierzymy, że dzięki temu rozwiązaniu uzupełniliśmy naszą ofertę VF w segmencie ciągników. W przypadku maszyn używanych zarówno na polu, jak i na drogach, aby uzyskać wszechstronną wydajność i lepszy zwrot z inwestycji, zdecydowanie należy zastosować Agriflex+ 373 - powiedział Ole Baek, wiceprezes ds. Północy i Zachodu w YOHT.
Unikalny produkt Alliance obejmuje kilka innowacji. Wprowadzenie technologii SLT odpowiada na potrzebę długotrwałej przyczepności, podczas gdy profil żebra/bloku środkowego zapewnia płynną jazdę. Dodatkowo technologia VF umożliwia pracę przy znacznie niższym ciśnieniu. Jak podkreśla producent, opona Alliance Agriflex+ 373 zawiera w sobie wszystkie te innowacje, co czyni ją jedynym w swoim rodzaju produktem na rynku. Na polu ogumienie zapewnia trwałość i bardzo dobre właściwości trakcyjne aż do końca okresu eksploatacji opony.
Za bardzo dobre właściwości jezdne podczas jazdy po drodze odpowiada unikalny wzór bieżnika opony. Oprócz oferowania komfortowej jazdy na różnych nawierzchniach, nowoczesne ogumienie do traktora musi posiadać zdolność do przenoszenia dużych obciążeń. Stosując większy kąt pochylenia klocków oraz łączniki YOHT zapewniła, że stabilność maszyny nie zostanie naruszona.
Źródło: Yokohama Off-Highway Tires
Fot.: M. Górzyński
Oprac.: (zg)