Bilstein otworzył nowe centrum testowe w Meuspath, bezpośrednio przy torze Nürburgring. Obiekt zapewnia firmie idealne warunki do testowania nowych rozwiązań i analizowania ich wpływu na właściwości jezdne.
Lokalizacja w bezpośrednim sąsiedztwie toru Nürburgring nie została wybrana przypadkowo. W końcu to tutaj bije serce rozwoju branży motoryzacyjnej. W zasadzie wszyscy znani producenci samochodów i firmy tuningowe przeprowadzają testy na słynnej Nordschleife. Wielu z nich ma również własne centra testowe w strefie przemysłowej, bezpośrednio na Döttinger Höhe. W pobliżu toru swoje siedziby mają także liczne, międzynarodowe zespoły wyścigowe.
Nowe możliwości testów zawieszenia
Siedmiostanowiskowe centrum testowe Bilstein oferuje klientom oraz partnerom szeroki zakres badania pojazdów - zarówno tych cywilnych, jak i wyścigowych. Na stanowisku testowym cztery siłowniki hydrauliczne symulują pionowe siły działające na pojazd podczas jazdy. Czujniki przyspieszenia i czujniki skoku zawieszenia na każdym kole i na podwoziu mierzą ruchy pojazdu i kół wynikające ze wzbudzenia siłowników hydraulicznych. Na tej podstawie można określić optymalną konstrukcję sprężyny lub amortyzatora. Trzy dodatkowe siłowniki hydrauliczne umożliwiają dokładniejszą analizę złożonej dynamiki jazdy, a nawet symulację wpływu aerodynamiki na podwozie: symulują one nie tylko siłę docisku, ale także pochylenie i przechyły nadwozia.
Symulacja kompletnych torów
Nowe urządzenie Bilstein 7-Post-Rig umożliwia symulację określonych warunków drogowych, a nawet kompletnych torów wyścigowych. Dzięki temu producenci OEM i zespoły wyścigowe mogą testować różne konfiguracje i charakterystyki. Precyzyjny monitoring pracy zawieszenia umożliwia im współpracę z inżynierami Bilstein w optymalizacji niektórych rozwiązań i dopracowania ustawień.
Nowy ośrodek przyczyni się także do poszerzenia wiedzy specjalistycznej Bilstein oraz dalszego rozwoju własnych produktów niemieckiej marki. Specjaliści ds. zawieszeń mają możliwość prowadzenia testów uzupełniających, wykonywanych równolegle z testami drogowymi.
Źródło i fot.: Bilstein