Po czterech latach przerwy - powiedzmy, że z przytupem - ponownie zaistniały targi Agritechnica w Hanowerze. Jest to chyba jedna z największych imprez targowych dedykowanych rolnictwu w Europie - a kto wie czy i nie na świecie. Tegoroczna edycja odbywała się pod hasłem "Green productivity", czyli zielonej produktywności. W 24 halach oraz na terenach wokół nich (łącznie o powierzchni 40 ha) wystawiło się w tym roku ponad 2811 firm z 53 krajów (w tym 73 z Polski). Ponad 65 proc. z nich pochodziło spoza Niemiec (900). Codziennie przez cały tydzień - targi zaczęły się 12 a skończą w sobotę 18 listopada - przewijało się tysiące zwiedzających, głównie ludzi związanych z rolnictwem oraz przetwórstwem rolnym. Targi relacjonowane są przez ponad tysiąc dziennikarzy prasy fachowej, radia i telewizji oraz mediów elektronicznych z kilkudziesięciu krajów świata.
W trakcie targów przypadły obchody Międzynarodowego Dnia Rolnika. A w centrum uwagi znaleźli się wtedy rolnicy z Polski i Francji. Swój dzień (16.11) mieli także młodzi rolnicy pod nazwą "Young Farmers' Day". Program forów z wykładami ekspertów dotyczył optymalnego wykorzystania wody we francuskim rolnictwie oraz wpływu tzw. "Zielonego Ładu" na polskie rolnictwo.
W halach targowych można było obejrzeć potężne ciągniki dysponujące mocą nawet tysiąca koni mechanicznych, ale i takie małe do obróbki mniejszych areałów. Były także olbrzymie kombajny zarówno do zbioru zbóż, ziemniaków, buraków, owoców i warzyw. Właściwie wszystkie o potężnym skomplikowaniu konstrukcji. Można powiedzieć, że są to fabryki poruszające się na kołach do zbiorów plonów. Nie wspomnę o cenach tych nowoczesnych maszyn i urządzeń. To już nie setki tysięcy, ale miliony euro.
Oczywiście każda taka maszyna porusza się na oponach i to zazwyczaj dużych rozmiarów. Dlatego w halach targowych nie mogło zabraknąć przedstawicieli branży oponiarskiej. Największe zgrupowania producentów opon można było znaleźć w halach nr 4 (Ceat, GRI, Kabat Tyre, Maxam, Mitas, Yokohama, Ozka, CIMAC, Asian Tire Factory, Trelleborg), 20 (Continental, Goodyear, Nokian, Vredestein Apollo Tyres, Alliance, Galileo Wheel, MRL Tyres, Petlas) oraz 7 (BKT). Byli też wielcy dystrybutorzy jak Bohnenkamp, ale także odbiorcy opon i producenci felg do kół dla rolnictwa, jak polski Pronar.
Więcej o tym wydarzeniu napiszemy w relacji, która ukaże się w grudniowym wydaniu Przeglądu.
Relacja i zdjęcia:
Sławomir Górzyński, Michał Górzyński
Droga prowadząca na targi Agritechnica 2023 | GRI Agritechnica 2023 | Opona Mitas Agritechnica 2023 | Agritechnica 2023 |
Pronar Agritechnica 2023 | Agritechnica 2023 | Tłumy na targach Agritechnica 2023 | Agritechnica 2023 |
Continental Agritechnica 2023 | Continental Agritechnica 2023 | Continental Agritechnica 2023 | KABAT TYRES Agritechnica 2023 |
KABAT TYRES Agritechnica 2023 | Vredestein Agritechnica 2023 | MRF Agritechnica 2023 | Petlas Agritechnica 2023 |
Speedways Tyres Agritechnica 2023 | Goodyear Agritechnica 2023 | CEAT Agritechnica 2023 | Agritechnica 2023 |
Agritechnica 2023 | BKT Agritechnica 2023 | Ascenso Agritechnica 2023 | VK Tyre Agritechnica 2023 |
Agritechnica 2023 | YOHT Agritechnica 2023 | Agritechnica 2023 | Maxam Agritechnica 2023 |
Maxam Agritechnica 2023 | Vredestein Agritechnica 2023 | Agritechnica 2023 | BKT Agritechnica 2023 |