2023-11-10

Hankook w III kwartale 2023

Hankook opublikował wyniki finansowe za III kwartał 2023 r. Sprzedaż osiągnęła 2 340,0 mld KRW (ok. 1 638,4 mln EUR), co oznacza wzrost o 1,8 proc. r/r, natomiast zysk operacyjny w wysokości 396,3 mld KRW (ok. 277,4 mln EUR) wzrósł o 106 proc. r/r.

Trzeci kwartał był kształtowany przez przyszłościowe inwestycje w obszarze opon do pojazdów elektrycznych oraz opon przeznaczonych na oryginalne wyposażenie do pojazdów o wysokich osiągach produkowanych przez marki premium. Celem Hankook jest zajęcie wiodącej pozycji w branży w obszarze mobilności przyszłości. Przedsiębiorstwo osiągnęło duże postępy w zakresie badań i rozwoju, zwłaszcza w odniesieniu do stawianych przed producentów samochodów wysokich wymagań związanych z wydajnością ogumienia do samochodów sportowych oraz elektrycznych.

Hankook stale poszerza swój obszar sprzedaży oraz gamę produktów po wprowadzeniu na rynek w maju 2022 r. pierwszej na świecie linii opon do pojazdów elektrycznych „iON”. Dzięki posiadanym kompetencjom w dziedzinie ogumienia do EV firmie udało się ugruntować pozycję wyłącznego dostawcy oraz oficjalnego partnera wiodącej na świecie serii wyścigów pojazdów elektrycznych ABB FIA Formula E World Championship.

Łącznie w III kwartale 2023 r. firma Hankook dostarczyła około 250 elementów oryginalnego wyposażenia dla około 40 marek samochodów na całym świecie, wśród których znaleźli się producenci premium tacy jak Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche oraz Tesla.

Pomimo trudnego otoczenia biznesowego Hankook w dalszym ciągu odnotowywał dobre wyniki. Wpłynęła na nie między innymi stabilizacja cen surowców, w tym kauczuku syntetycznego i sadzy, a także spadek kosztów frachtu morskiego. Strategiczna polityka cenowa oraz efektywne zarządzanie produktami premium - w tym oponami o dużych średnicach, oponami do pojazdów o wysokich osiągach oraz pojazdów elektrycznych - pozwoliły na osiągnięcie efektów synergii z dobrym rezultatem.

Efekty te utrzymywały się również w III kwartale, przy czym opony do samochodów osobowych oraz lekkich pojazdów użytkowych o rozmiarze 18 cali lub większym stanowiły 43,4 proc. całkowitej sprzedaży. Odpowiada to wzrostowi o 2,3 pp. w porównaniu z poprzednim rokiem. Wśród najważniejszych rynków największy udział w sprzedaży opon do samochodów osobowych o dużych rozmiarach miały Chiny (57,3 proc.), za nimi plasowała się Korea (53,6 proc.), następnie Ameryka Północna (51,4 proc.) oraz Europa (34,3 proc.).

Źródło i fot.: Hankook Tire

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń