2023-11-06

Hankook iON FlexClimate

Hankook wprowadza na rynek nową oponę całoroczną iON FlexClimate. Model dostępny w wersjach do samochodów osobowych i SUV-ów dopełnia stworzoną na potrzeby pojazdów elektrycznych serię opon iON.

Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii iON FlexClimate oferują wysoką wydajność w letnich, umiarkowanych oraz zimowych warunkach. W porównaniu do tradycyjnych opon, oprócz wysokiej przyczepności przy mokrej nawierzchni, nowy produkt oferuje wyjątkowo niskie opory toczenia oraz niższą masę przy bardzo wytrzymałej konstrukcji, która została dostosowana specjalnie do wymagań pojazdów napędzanych elektrycznie.

- Wprowadzając nową iON FlexClimate wychodzimy na przeciw oczekiwaniom wielu kierowców pojazdów elektrycznych, którzy oczekują opony mogącej zapewnić doskonałe osiągi niezależnie od pory roku również przy tego typu napędzie - powiedział Sanghoon Lee, prezes Hankook Tire Europe. - W pogodny dzień, podczas deszczu czy też na śniegu - nasze nowe opony całoroczne serii iON zapewniają pewność jazdy, umożliwiają dłuższy zasięg na jednym ładowaniu akumulatora, niezależnie radzą sobie z wysokim ciężarem pojazdu, a przy tym są bardzo ciche.

Osiągi na mokrej i zaśnieżonej nawierzchni

Główną cechą techniczną nowych opon iON FlexClimate są specjalne trójwymiarowe lamele w konstrukcji bieżnika. Dzięki nim ogumienie zapewnia wysoką przyczepność zarówno na suchej, jak i na mokrej czy też lekko zaśnieżonej drodze. Dodatkowo zoptymalizowaną przyczepność na mokrej nawierzchni zapewnia nowa mieszanka bieżnika ProGrip, łącząca krzemionkę o wysokiej gęstości oraz inne zrównoważone surowce. Aby zadbać o odpowiednie osiągi również na śniegu, opony zostały wyposażone w bieżnik o wysokiej gęstości lameli - tzw. lamele 2 w 1 w połączeniu z dodatkowymi rowkami w poszczególnych klockach bieżnika zapewniają odpowiednią trakcję i siłę hamowania. iON FlexClimate posiada oznaczenia M+S i 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake).

Zoptymalizowane pod kątem elektryków

W przypadku nowej opony iON FlexClimate odpowiedzią firmy Hankook na typową do pojazdów elektrycznych wyższą masę konstrukcji jest zapewniający równomierne rozłożenie ciężaru na całej szerokości bieżnika wzmocniony pas wykorzystujący wytrzymałe włókna aramidowe. Umożliwia to zwiększoną nośność każdej z opon, zapobiega działaniu sił odkształcających przy większych prędkościach, a także pozytywnie wpływa na precyzję kierowania oraz stabilność na zakrętach. Równomierny rozkład obciążenia przyczynia się do zwiększenia trwałości bieżnika. Dzięki nowej technologii Grip Boost w połączeniu z pasem aramidowym sztywność ściany bocznej opon zwiększyła się o 20 proc. w porównaniu z tradycyjnymi oponami całorocznymi do pojazdów o napędzie konwencjonalnym Hankook Kinergy 4S, co znajduje odzwierciedlenie w poprawie komfortu jazdy oraz zwiększeniu kontroli nad pojazdem.

Wyjątkowe pod względem oporów toczenia

Wykorzystana w oponach iON specjalna mieszanka bieżnika zawierająca naturalną żywicę odpowiada za wysoką trwałość i redukcję ścierania w porównaniu z tradycyjnymi produktami tego typu. Zapewnia ona również lepsze przyleganie, a co za tym idzie przyczepność, która pozwala na bezpieczne przeniesienie wysokich momentów obrotowych pojazdów elektrycznych na nawierzchnię. Wysoka zawartość naturalnych olejów w mieszance sprawia, że produkty iON są bardziej ekologiczne i jednocześnie pozytywnie wpływa na trwałość pasa bieżnika. Dzięki temu Hankook iON FlexClimate wymaga zużycia mniejszej ilości materiału w porównaniu z tradycyjnymi oponami umożliwiającymi taki sam okres eksploatacji, dzięki czemu opona iON jest lżejsza i oprócz zmniejszonego zużycia energii podczas jazdy pozwala również na oszczędność energii w procesie produkcji.

Nowoczesny proces mieszania oraz technologia Hankook Opti-Cure sprawiają, że konstrukcja bieżnika opony iON FlexClimate zapobiega powstawaniu zbędnych ruchów na jej powierzchni. Dzięki temu zauważalny jest spadek zużycia energii oraz zmniejszenie oporów toczenia. W efekcie opony Hankook iON FlexClimate przyczyniają się do zwiększenia zasięgu na jednym ładowaniu akumulatora.

i Sound Absorber dla niższego poziomu hałasu

W przypadku samochodów elektrycznych, w których nie słychać hałasu silnika spalinowego, inne odgłosy zauważalne są przez pasażerów jeszcze wyraźniej. Opony serii Hankook iON zostały wyposażone w technologię i Sound Absorber i są przy tym wyjątkowo aerodynamiczne, dzięki czemu zapewniają dużo niższy poziom hałasu niż standardowe opony.

Nowy system technologiczny

Opony iON FlexClimate korzystają z zalet nowo wprowadzonej iON Innovative Technology. Jest to stworzony przez firmę Hankook szczegółowy system rozwiązań technologicznych, które mają na celu jeszcze większe usprawnienie badań i rozwoju przedsiębiorstwa, szczególnie w obszarze opon do pojazdów elektrycznych. System obejmuje cztery kluczowe technologie: i Sound Absorber (hałas), i Super Mileage (zużycie), i Perfect Grip (przyczepność) oraz i Extreme Lightness (opory toczenia). Istotą systemu jest łącznie 58 opatentowanych technologii, które wpłynęły na rozwój rodziny opon iON. Obejmują one m.in. patenty odnoszące się do redukcji hałasu. Przykładem technologii wydłużającej okres eksploatacji jest opatentowana technologia mieszanki ProDurable, która poprzez zastosowaną zaawansowaną mieszankę materiałów wpływa na zwiększenie trwałości opony, a także technologia Round Even, która zapewnia równomierny nacisk opony na nawierzchnię.

W celu zoptymalizowania przyczepności, komfortu prowadzenia oraz redukcji oporów toczenia zastosowane zostały inne technologie: m.in. zazębiające się trójwymiarowe lamele Grip Claw, technologia mieszanki ProGrip wykorzystująca kombinację krzemionki o wysokiej gęstości i innych przyjaznych dla środowiska materiałów, a także technologia ProCoupling pozwalająca na lepsze rozprowadzanie krzemionki dzięki optymalizacji zastosowanej mieszanki.

Nowe opony iON FlexClimate są dostępne na rynku europejskim od października 2023 początkowo w 8 rozmiarach, najpopularniejszych dla elektrycznych samochodów osobowych i SUV-ów.  W najbliższym czasie oferta rozmiarów zostanie uzupełniona i dostosowana do innych popularnych wielkości w zakresie między 17 a 21 cali.

Źródło i graf.: Hankook Tire

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń