Test opon całorocznych SUV 235/65 R17

Wyrównana stawka

Pojawiają się już najnowsze testy opon całorocznych. Jednym z pierwszych, które publikujemy, jest jak zawsze świetnie przeprowadzony test magazynu AutoBild AllRad, w którym próbom poddano dziesięć opon całorocznych SUV w rozmiarze 235/65 R17, a także referencyjną oponę letnią i zimową, aby zobaczyć i podkreślić różnice między nimi.

AutoBild przeprowadził test przy użyciu Audi Q3 i jest pierwszym magazynem, który przetestował nowe opony Bridgestone Turanza All Season 6.

Na suchym

W hamowaniu na suchym asfalcie ze 100 km/h najlepiej zaprezentował się Michelin CrossClimate 2S, który zatrzymał się po 38,1 m. Na drugim miejscu z wynikiem 39,5 m zameldował się nowy Bridgestone, a trzeci był Falken Euroall Season AS2 - 40,3 m. Referencyjna opona letnia zatrzymała się po 36,1 m, a zimowa po 44,3 m.

W jeździe na czas to Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 SUV znalazł się na szczycie listy ze średnią prędkością 93,5 km/h. Referencyjna opona letnia i Michelin CrossClimate 2 SUV z prędkością 93,4 km/h, znalazły się na drugim miejscu. Ze średnią prędkością 93,3 km/h przejechał tor Falken.

Na mokrym

W hamowaniu na mokrej nawierzchni swoje świetne właściwości pokazał nowy Bridgestone, który hamował lepiej niż letnia opona referencyjna i zatrzymał testowe Audi po przejechaniu 43,9 m. Drugie miejsce zajął Goodyear  z wynikiem 44,9 m, a trzecie Hankook Kinergy 4S 2 X - 45,4 m.

Natomiast najszybciej i najsprawniej po mokrym torze poruszał się Vredestein Quatrac Pro Plus, uzyskując średnią prędkość 83,7 km/h (był to wynik o 0,7 km/h lepszy niż letnia opona referencyjna). Drugi uplasował się Hankook - 82,9 km/h, a trzeci Goodyear - 82,6 km/h.

W teście jazdy na czas po mokrym okręgu najszybciej pojechał Vredestein - 15,89 s, drugi był Hankook - 16,04 s, a trzeci Goodyear - 16,16 s.

W odporności na aquaplaning wzdłużny Michelin zapewnił stabilność przy prędkości 89,2 km/h, wyprzedzając Goodyeara - 88,7 km/h i Uniroyal AllSeasonExpert 2 - 87,6 km/h

Na śniegu

Uniroyal był najlepszą z opon całorocznych, która zatrzymała się na 23,5 m (tuż za oponą referencyjną 22,9 m). Drugi był Bridgestone - 24,1 m, a trzeci Hankook - 24,6 m.

Najlepszą trakcję miały Bridgestone, Michelin oraz Uniroyal. W jeździe na czas po śnieżnym puchu najszybciej poruszał się Bridgestone - ze średnią 101,5 km/h. Drugi był Michelin - 101,2 km/h, a trzeci Hankook - 100 km/h.

Komfort

Najcichszą oponą okazał się Hankook - 72,1 dB, 72,4 dB miał Imperial All Season Drive, a trzeci Michelin - 72,9 dB.

Podsumowanie

Widzimy, że nowość, czyli Bridgestone Turanza All Season 6 pokazał prawdziwy pazur i został uznany przez dziennikarzy jako wzorowa opona całoroczna o imponujących właściwościach jezdnych w każdych warunkach pogodowych.

Drugie miejsce zajął Michelin CrossClimate 2 SUV. Jest to wszechstronny model o zrównoważonych i przekonujących osiągach zimowych i suchych, a także bardzo dobrych rezerwach aquaplaningu. Na trzecim miejscu uplasował się Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 SUV, który świetnie spisuje się na mokrej nawierzchni oraz ma dobre osiągi na suchej oraz ośnieżonej jezdni.

Szymon Kruk

Fot. Producenci

Przegląd Oponiarski 10/215 (Październik 2023)

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń