2023-09-15

Własny serwis pożądany

Ośmiu na dziesięciu mechaników nie żałuje decyzji o założeniu serwisu motoryzacyjnego i rozpoczynając nowy biznes jeszcze raz wybrałoby tę formę działalności - wynika z badania przeprowadzonego w warsztatach ProfiAuto Serwis. Ankieta przeprowadzona została w lipcu i sierpniu 2023 roku wśród 300 właścicieli punktów należących do sieci.

Szukając dziś pomysłu na biznes aż 84 proc. spośród ankietowanych właścicieli warsztatów ponownie zdecydowałoby się na założenie serwisu. Ponad połowa z nich zachęcałaby również swoje dzieci lub znajomych do prowadzenia własnego warsztatu.

- Wyniki naszego badania wskazują, że prowadzenie własnego serwisu, wspartego przez ofertę dużej sieci, cieszy się coraz większym powodzeniem. W naszej opinii to nie regularna franczyza, a prowadzenie niezależnego punktu sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na dołączenie do naszego modelu biznesowego. Dzięki temu nasi klienci mogą na własną rękę decydować o swoim rozwoju, jednocześnie korzystając z oferty szkoleń, dofinansowania do wyposażenia i narzędzi warsztatowych czy wsparcia marketingowego sieci ProfiAuto. Ma to też bezpośrednie przełożenie nie tylko na liczbę samych warsztatów, ale też na liczbę partnerów handlowych - powiedział Dariusz Chochel, manager ds. rozwoju nowych rynków w Moto-Profilu.

Nowi partnerzy w 2023 roku

Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy do sieci ProfiAuto dołączyło sześć hurtowni i sklepów motoryzacyjnych. Poza nowymi punktami, również dotychczasowi partnerzy rozwijają swoje biznesy. Łącznie sieć liczy już niemal 250 sklepów i hurtowni oraz ponad 2150 warsztatów w kraju i za granicą. Najwięcej z nich znajduje się w województwach dolnośląskim, wielkopolskim oraz śląskim.  

Jak podkreślają przedstawiciele ProfiAuto, bycie partnerem sieci to korzystanie z jej systemu benefitów, a jednocześnie nadal prowadzenie swojej niezależnej firmy, bez wiążących, wieloletnich umów franczyzowych. ProfiAuto działa bowiem w modelu synergii - filozofia sieci opiera się na tym, że zarabia zarówno właściciel zrzeszonej firmy, jak i właściciel marki ProfiAuto, jednak pełna decyzyjność pozostaje po stronie firmy partnerskiej. Otrzymuje ona jednocześnie wsparcie najbardziej rozpoznawalnej w Polsce marki na rynku warsztatowym, a także szereg rozwiązań do dyspozycji, m.in.: dostęp do niemal 8,5 miliona części w katalogu ProfiAuto, szkolenia dla pracowników, oprogramowanie ProfiBiznes do prowadzenia hurtowni, narzędzia marketingowe oraz atrakcyjne formy finansowania wyposażenia warsztatowego dla swoich klientów.

Źródło i graf.: Moto-Profil

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń