Test opon całorocznych UHP w rozmiarze 275/40 R20

Sprawdzone duże całoroczne

Dziennikarze Tyre Reviews sprawdzili siedem najpopularniejszych opon całorocznych UHP w bardzo dużym rozmiarze 275/40 R20. Żaden z poddanych próbom modeli, za wyjątkiem opony Continental ExtremeContact DWS06+, nie był jeszcze testowany przez ekspertów tego internetowego magazynu.

W teście pojawiły się między innymi zupełnie nowe Pirelli P Zero AS 3 Plus oraz Falken Azenis FK460AS, oprócz nich Atlas Force UHP, Vredestein Hypertrack All Season, General G Max AS 05 oraz BFGoodrich G Force COMP - 2 A/S+. Autem testowym był Dodge Challenger Hellcat o mocy przekraczającej 700 KM.

Jak zawsze testy przygotowywane przez ten portal są bardzo szczegółowe i wymagające. Dziennikarze sprawdzili osiągi opon na suchej i mokrej nawierzchni, komfort oraz hałas.

Na mokrym

Osiągi na mokrej nawierzchni są prawdopodobnie najważniejszym aspektem opon, które są przeznaczone do całorocznego użytku w obszarach o łagodnych lub umiarkowanych zimach. W jeździe na czas najlepiej i najszybciej pojechał Continental (47,38 sek.). Jak podkreślili testujący, opona ta miała najlepszą przyczepność i prowadziła się bardzo pewnie. Drugi najszybszy czas okrążenia zanotowały nowe Pirelli (47,83 sek.). Trzecie miejsce zdobył Falken (48,24 sek.), który miał dobrą przyczepność oraz zapewniał sprawne i szybkie reakcje.

Na kolejnych miejscach znalazły się Vredestein, BF Goodrich i General. Na ostatnim znalazł się Atlas, który choć opisany jako opona całoroczna, to jego bieżnik wygląda na typowo letni. Stąd osiągnięty wynik zdecydowanie odbiegał od reszty stawki.

W hamowaniu na mokrej nawierzchni najkrótszą drogę miała opona Pirelli (46,7 m). Tuż za nią uplasował się Continental (46,9 m), a na najniższym stopniu podium znalazł się Falken (47,3 m).

Na suchym

Tym razem zaczniemy od końca. Na suchej nawierzchni Vredestein - jak to określili dziennikarze - był miękki i prowadził się podsterownie. Przedostatni General uzyskał taki sam czas, choć spoglądając subiektywnie, prowadził się trochę lepiej. Następnie w zestawieniu pojawiły się opony BFGoodrich i Atlas. Obie były bardziej sportowe, przy czym BFGoodrich cechowała nieco większa podsterowność. Najlepszym trio opon były ponownie licząc od najniższego stopnia podium - Falken (42,52 sek.), Continental (42,27 sek.) i zwycięska Pirelli ( 42,14 sek.).

W hamowaniu ze 100 km/h najlepszy wynik uzyskał Continental (34,5 m). Drugi był Falken (34,7 m). Trzecie miejsce zdobyła opona Pirelli (35,2 m).

Ocena komfortu jazdy

Subiektywnie - zdaniem dziennikarzy - najlepszy komfort zapewniły opony Vredestein (100 pkt.), choć różnice pomiędzy konkurentami były minimalne. Niewiele niżej ocenione zostały przez jurnalistów: General, Pirelli oraz Atlas (98 pkt.). Dużo od reszty nie odbiegały też Continental, BF Goodrich oraz Falken (95 pkt.).

Vredestein okazał się również oponą najcichszą. Za nim znalazły się General, BF Goodrich, Falken, Pirelli, Atlas oraz Continental.

Podsumowanie

Pierwsze miejsce zajął Continental ExtremeContact DWS06+, który zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni zachowywał się świetnie. Nie miał żadnej wpadki i we wszystkich testach zachowywał się wzorcowo.

Drugie miejsce zajęła opona Pirelli P Zero AS+ 3. Charakteryzuje ją  świetne prowadzenie na suchej nawierzchni, dobre hamowanie i wysoki komfort. Jej osiągi były również dobre na mokrej nawierzchni.

Trzecie miejsce zajął Falken Azenis FK460 AS, który jest oponą zbalansowaną. Nie zanotował żadnych większych potknięć. Zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni zajmował miejsca w pierwszej trójce.

Szymon Kruk, fot. Producenci

Przegląd Oponiarski 9/214 (Wrzesień 2023)

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń