Pirelli zostanie oficjalnym dostawcą ogumienia na Mistrzostwa Świata klas Moto2 i Moto3. W poniedziałek 4 września na torze Circuit de Barcelona-Catalunya zawodnicy startujący w obu klasach po raz pierwszy mieli okazję przetestować opony, z których będą korzystać od 2024 roku.
Umowa na dostawę opon, zawarta pomiędzy Pirelli i organizatorami MotoGP na lata 2024-2026, oprócz klas Moto2 i Moto3 obejmuje również serie zawodów przeznaczone dla młodych zawodników, takie jak JuniorGP, Idemitsu Asia Talent Cup, Northern Talent Cup czy Red Bull MotoGP Rookies Cup.
Pierwszy test opon Pirelli w klasach Moto2 i Moto3, które będą używane począwszy od przyszłego sezonu, odbył się na torze Circuit de Barcelona-Catalunya. Zawodnicy i zespoły obu klas ukończyli trzy sesje trwające łącznie ponad trzy godziny. Kierowcy testowali opony typu slick Diablo Superbike z mieszanką miękką i średnią. Oficjalne czasy okrążeń nie zostały opublikowane, ale czujniki na prostej startu/mety były aktywne, dzięki czemu każdy zespół mógł rejestrować własne czasy.
- Dla Pirelli bilans pierwszego testu z udziałem zespołów i zawodników Moto2 i Moto3 jest z pewnością bardzo pozytywny. Tor Montmelò jest dość wymagający dla opon, dlatego był to doskonały poligon do przeprowadzenia pierwszego testu i sprawdzenia możliwości naszego produktu. Nawet przy braku oficjalnych czasów okrążeń widzieliśmy, że jesteśmy już bardzo szybcy i że poziom zużycia jest bardzo dobry, przede wszystkim jeśli weźmiemy pod uwagę, że dzisiaj odbył się pierwszy test w warunkach plug & play, czyli bez możliwości ustawienia motocykla - skomentował Giorgio Barbier, dyrektor działu wyścigów motocyklowych Pirelli. - Wiemy, że mamy bardzo wydajny i solidny produkt, a pozytywne komentarze, które otrzymaliśmy dzisiaj od zawodników, potwierdziły to. Oprócz przyczepności i czystych osiągów doceniono niezwykle intuicyjne zachowanie, natychmiastową łatwość obsługi i poczucie pewności przodu oraz doskonałą równowagę pomiędzy obiema osiami. Zawodnicy od samego początku mogli mocno przyspieszać dzięki kontroli i precyzji, jaką gwarantowały nasze opony, innymi słowy - od razu poczuli wysoki poziom bezpieczeństwa. I były to uwagi zgodne, nie było głosów odmiennych. Doskonały start, jestem przekonany, że gdy maszyny zostaną ustawione pod nasze opony, będą mogły w pełni wykorzystać swój potencjał.
Źródło i fot.: Pirelli
Oprac.: (zg)