Koncepcyjna opona Conti

Nowa technologia zastosowana w koncepcyjnej oponie Conti CityPlus zmniejsza emisję CO2 i zwiększa zasięg samochodów osobowych w warunkach jazdy miejskiej. Ogumienie prezentowane jest obecnie przez firmę Continental targach IAA Mobility w Monachium.

Conti CityPlus wykorzystuje nową technologię, dzięki której całkowita efektywność energetyczna opony została zwiększona nawet o 10 proc.  Jej zastosowanie w przypadku samochodów osobowych z silnikami spalinowymi obniża emisję CO2 oraz zwiększa zasięg w przypadku aut elektrycznych. Rezultaty te osiągnięto poprzez optymalizację zachowania opony podczas zatrzymywania się i ruszania w ruchu miejskim, w efekcie zwiększając zasięg pojazdów osobowych nawet o 3 proc. Odpowiada to oszczędności 0,6 kWh/100 km w przypadku samochodów elektrycznych.

- Wyznaczyliśmy sobie ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Na targach IAA prezentujemy najnowsze osiągnięcia technologiczne, będące przykładem naszych ogromnych kompetencji w zakresie materiałów. Ogumienie Conti CityPlus zmniejsza całkowite zużycie energii przez oponę. Widzimy ogromny potencjał, zwłaszcza dla pojazdów elektrycznych, gdzie liczy się każdy kilometr zasięgu - mówi Klaus Kreipe, szef działu pierwszego wyposażenia Continental w regionie EMEA.

Ruch miejski charakteryzuje się ciągłym zatrzymywaniem się i ruszaniem. Powoduje to deformację opon spowodowaną siłą momentu obrotowego pojazdu, co skutkuje rozproszeniem energii. Ogumienie Conti CityPlus zostało zaprojektowane w celu poprawy całkowitej efektywności energetycznej w takich warunkach jazdy. Jest to szczególnie korzystne dla pojazdów elektrycznych, ponieważ ich wyższy moment obrotowy i masa dodatkowo zwiększają straty energii w oponach.

- Uważamy, że ważne jest, aby spojrzeć na efektywność energetyczną opon jako całość. Obejmuje to swobodne toczenie, a także hamowanie i przyspieszanie. Rezultatem jest nawet o 10 proc. wyższa efektywność energetyczna przy tych samych poziomach oporu toczenia - wyjaśnia Klaus Kreipe.

Opona Conti CityPlus bazuje na serii opon Continental EcoContact 6. Została ona specjalnie zaprojektowana, aby zapewnić wysokie przebiegi i niskie opory toczenia. Aby osiągnąć wyższą ogólną efektywność energetyczną, koncepcyjna opona zawiera szereg modyfikacji stworzonych w celu zmniejszenia deformacji opony podczas hamowania i przyspieszania. Obejmują one specjalnie zaprojektowany wzór bieżnika, nowo skonstruowany karkas i zmodyfikowaną mieszankę gumową. Pas bieżnika ma specjalny wzór w kształcie litery V, który tworzy sztywniejszą strukturę. Ponadto, nowa metoda konstrukcyjna skutkuje sztywniejszym karkasem, który zmniejsza deformację opony. Specjalny system wypełniaczy i zoptymalizowana sieć polimerów w mieszance gumowej również przyczyniają się do wysokiej ogólnej efektywności energetycznej opony.

Na targach IAA Mobility Continental prezentuje również najbardziej zrównoważoną seryjnie produkowaną oponę - model UltraContact NXT. Firmę można znaleźć w hali A2 na stoisku nr 10. Więcej informacji o rozwiązaniach prezentowanych przez firmę podczas tegorocznej odsłony wydarzenia znajduje się na stronie www.continental-iaa.com.

Źródło i fot.: Continental

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń