Specjalnie zaprojektowane opony, wykonane w 63 proc. z materiałów pochodzących z recyklingu i odnawialnych, zostaną dostarczone przez firmę Bridgestone zespołom biorącym udział w Bridgestone World Solar Challenge. Ogumienie wyposażone w technologię Enliten po raz pierwszy zostanie wykorzystane w zawodach w sporcie motorowym.
Na tegoroczną edycję wyścigu pojazdów solarnych Bridgestone opracował nowe opony wykorzystujące technologię Enliten - połączenie nowoczesnych rozwiązań zapewniające korzyści w zakresie wydajności i zrównoważonego rozwoju.
Wśród opon dostarczanych na BWSC znajduje się produkt wykonany w 63 proc. z materiałów pochodzących z recyklingu i odnawialnych. W porównaniu z poprzednią edycją wyścigu, która odbyła się w 2019 roku, udział ten wzrósł o 30 proc. W ogumieniu wykorzystano m.in. odzyskaną sadzę (rCB), olej z recyklingu czy krzemionkę z łusek ryżowych. Ogumienie zostało zaprojektowane w taki sposób, aby pomóc zespołom sprostać ekstremalnym wymaganiom podczas wyścigu o długości 3000 km w zakresie oporów toczenia, zużycia i masy.
- W Bridgestone World Solar Challenge z pasją budujemy bardziej zrównoważoną przyszłość sportów motorowych, nie tylko dzięki innowacyjnym oponom wykorzystującym technologię Enliten wykonanym w 63 proc. z materiałów pochodzących z recyklingu i odnawialnych, ale także dzięki wspólnym inicjatywom w zakresie łańcucha dostaw. Zademonstrujemy nową technologię w ekstremalnych warunkach - powiedział Naotaka Horio, dyrektor Bridgestone Motorsports.
Dostawa opon do Australii zostanie zrealizowana we współpracy z DHL. Dzięki usłudze GoGreen Plus transport ogumienia na BWSC będzie w 100 proc. neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla.
Źródło i fot.: Bridgestone
Oprac.: (zg)