Hankook opublikował wyniki finansowe za II kwartał 2023 r. Pomimo trudnego otoczenia biznesowego sprzedaż wzrosła o 11 proc. rok do roku i wyniosła 2 263,4 mld KRW (ok. 1 580,8 mln EUR), a zysk operacyjny w wysokości 248,2 mld KRW (ok. 173,3 mln EUR) wzrósł o 41,6 proc.
Zarówno sprzedaż, jak i zysk operacyjny producenta opon wzrosły odpowiednio o 11 proc. i 41,6 proc. rok do roku. Sukces firmy wynika przede wszystkim ze zwiększenia udziału w rynku opon do samochodów elektrycznych oraz produktów o wysokiej wartości dodanej, co stanowi część strategii marki.
Przede wszystkim sprzedaż 18-calowych i większych opon do samochodów osobowych wzrosła o 4,5 pp. rok do roku i wyniosła 43,6 proc. Sprzedaż opon zamiennych oraz montowanych jako oryginalne wyposażenie wzrosła na głównych rynkach, takich jak Europa, Ameryka Północna i Chiny, napędzając globalny wzrost.
W drugim kwartale Hankook wprowadził na rynek koreański modele iON evo oraz iON evo SUV, uzupełniając tym samym swoją gamę opon dla samochodów elektrycznych, obejmującą opony całoroczne, letnie, zimowe i high performance. W Chinach, posiadających największy na świecie rynek samochodów elektrycznych, producent również wprowadził iON evo, a także opony całoroczne iON ST AS, wzmacniając w ten sposób swoją obecność i konkurencyjność na rynku globalnym.
Skonsolidowane wyniki finansowe za II kwartał 2023 r.
Choć panująca na całym świecie niepewność gospodarcza utrzymuje się również w drugiej połowie roku, Hankook koncentruje się na wzroście jakościowym. Obejmuje on m.in. 5-procentowy wzrost sprzedaży rok do roku, a także 45-procentowy udział w sprzedaży 18-calowych i większych opon do samochodów osobowych. Firma skupi się również na nawiązywaniu współpracy z wiodącymi producentami samochodów i rozwijaniu swojej obecności na rynku pojazdów elektrycznych. Celem producenta jest osiągnięcie udziału w wysokości 20 proc. łącznej liczby opon na oryginalne wyposażenie do samochodów elektrycznych i lekkich pojazdów użytkowych.
Źródło i fot.: Hankook Tire