Grupa Ronal rozpoczęła współpracę z włoskim producentem Lamborghini, opracowując obręcz do samochodu wyścigowego LMDh SC63, który od 2024 r. będzie brał udział w World Endurance Championship organizowanych przez FIA oraz w serii IMSA.
Projekt poświęcony nowemu samochodowi wyścigowemu LMDh (skrót od Le Mans Daytona hybrid) stanowi część strategii Lamborghini, która wprowadza firmę w zrównoważoną przyszłość opartą na hybrydyzacji. Zaprezentowany podczas tegorocznego Festiwalu Prędkości w Goodwood prototyp SC63 ma zadebiutować w 2024 r. w Długodystansowych Mistrzostwach Świata WEC organizowanych przez FIA oraz w serii IMSA.
Szwajcarski producent obręczy został partnerem technicznym Lamborghini Squadra Corse i jest zaangażowany w rozwój i produkcję obręczy monoblokowych do samochodu wyścigowego Lamborghini SC63. Wśród najważniejszych aspektów, na których skupiono się podczas konstruowania obręczy, są struktura, funkcja, waga, aerodynamika, zginanie/sztywność i oczywiście bezpieczeństwo.
- Wybraliśmy Ronal Group jako partnera, ponieważ mają oni najnowocześniejsze maszyny, doświadczenie w używaniu różnych szczególnych technologii i bardzo dobrą wiedzę o nas jako kliencie, gdyż współpracujemy ściśle od wielu lat - wyjaśnia Giorgio Sanna, Lamborghini Head of Motorsport.
Ronal Group podjął się wyzwania stworzenia produktu, który musi zostać precyzyjnie dostosowany do specjalnych obciążeń charakterystycznych przy zastosowaniu w sportach motorowych, spełniając przy tym inne wymagania, takie jak design zgodny z oczekiwaniami klienta.
Procesy rozwoju, toczenia, frezowania i powlekania przeprowadzane są w zakresie Ronal Group. Podczas gdy design, operacje obróbki skrawaniem, pomiary CMM i kontrola końcowa są wykonywane w zakładzie App-Tech we Włoszech, malowanie, Pad Printing, jak również wszystkie testy mają miejsce w zakładzie Ronal w Landau w Niemczech. Więcej szczegółów pojawi się wkrótce.
Źródło: Ronal Group
Fot.: Automobili Lamborghini S.p.A.