Pięciu z dziesięciu najlepszych kolarzy w klasyfikacji generalnej Tour de France ścigało się na oponach Continental. Producent, jako jeden z głównych sponsorów 110. edycji wydarzenia, oprócz sześciu zespołów biorących udział w wyścigu, wyposażył w opony również pojazdy techniczne.
1800 akredytowanych dziennikarzy, 100 stacji telewizyjnych i 7 800 godzin transmisji w prawie 200 krajach na żywo relacjonowało historię Tour de France 2023. Zmagania w telewizji śledziło około dwóch miliardów widzów, podczas gdy 10-12 milionów przybyło na trasę wyścigu, aby obserwować go na żywo.
Anglik Adam Yates rozpoczął akcję od swojego pierwszego w historii zwycięstwa etapowego, Słoweniec Tadej Pogačar i duński kolarz Jonas Vingegaard stoczyli epicki pojedynek, który trwał przez większość wyścigu, a Jordi Meeus z niemieckiej drużyny Bora-Hansgrohe przekroczył linię mety jako pierwszy w prestiżowym sprincie finałowym na Polach Elizejskich. W tym roku sześć profesjonalnych zespołów skorzystało z zaawansowanych technologicznie opon wyścigowych wyprodukowanych w niemieckim Korbach. Pięciu z dziesięciu najlepszych kolarzy w klasyfikacji generalnej ścigało się na oponach Continental.
- Tour de France porusza wyobraźnię prawdopodobnie jak żadne inne wydarzenie sportowe na świecie. Kolarze doświadczają zarówno radości, jak i cierpienia, tworzą dramatyczne historie, a zwycięzcy etapów zapadają w pamięć na dziesięciolecia. Tego lata nie było inaczej, a Continental przez cały czas znajdował się w centrum uwagi - podsumowuje Enno Straten, Head of Strategy, Analytics & Marketing EMEA w Continental. - Jesteśmy dumni, że mogliśmy wnieść znaczący wkład w bezpieczne i zrównoważone Tour de France.
Po ponad 3400 km wyścigu, Vingegaard (Jumbo-Visma) powtórzył swoje zeszłoroczne zwycięstwo, wyprzedzając Pogačara i Yatesa z UAE Team Emirates na rowerach wyposażonych w opony Continental. Pogačar zdobył również białą koszulkę przyznawaną najlepszemu młodemu kolarzowi. W sumie 8 z 21 etapów zostało wygranych przez kolarzy korzystających z opon niemieckiej marki.
Continental powróci do Tour de France jako sponsor i dostawca wyposażenia w przyszłym roku. Edycja 2024 najtrudniejszego wyścigu kolarskiego na świecie rozpocznie się we Florencji 29 czerwca pierwszym z trzech etapów we Włoszech. Po raz pierwszy w historii Tour de France zakończy się nie w Paryżu, a w Nicei.
Źródło i fot.: Continental