2023-06-15

Continental UltraContact NXT

Continental zaprezentował najbardziej zrównoważoną oponę w swojej historii - UltraContact NXT. Dzięki zawartości do 65 proc. materiałów odnawialnych, pochodzących z recyklingu i certyfikowanych według standardu ISCC PLUS, produkt łączy wysoki udział zrównoważonych materiałów z maksymalnym poziomem bezpieczeństwa i wydajności.

Continental jest pierwszym producentem wprowadzającym na rynek oponę o wysokim udziale materiałów zrównoważonych, spełniającą jednocześnie maksymalne wymagania etykiety UE dotyczące opon. Wszystkie 19 dostępnych rozmiarów otrzyma najwyższą możliwą ocenę „A” w zakresie oporu toczenia, hamowania na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego. Opona UltraContact NXT dostępna będzie dla dystrybutorów w Europie już w lipcu.

- W firmie Continental bezpieczeństwo, wydajność i zrównoważony rozwój idą w parze. Opona UltraContact NXT spełnia nasze ambitne cele zrównoważonego rozwoju. Ta innowacja stanowi znaczący krok naprzód i dowodzi naszej technologicznej przewagi oraz silnego zaangażowania w zrównoważony rozwój i bezpieczeństwo - mówi Ferdinand Hoyos, Head of Business Area Replacement Tires EMEA w Continental. - Dzięki swojej imponującej wydajności, opona UltraContact NXT wznosi zrównoważony rozwój na kolejny poziom.

W zależności od rozmiaru opony, UltraContact NXT wykonana jest w 65 proc. z materiałów odnawialnych, pochodzących z recyklingu i posiadających certyfikat bilansu masy. Materiały odnawialne stanowią maksymalnie 32 proc., udział materiałów przetworzonych wynosi do 5 proc., natomiast do 28 proc. wynosi zawartość materiałów certyfikowanych według standardu ISCC PLUS z surowców biologicznych, bio-cyrkulacyjnych i/lub cyrkulacyjnych.

Krzemionka pochodząca z odpadów rolniczych

Materiały odnawialne, które stanowią do 32 proc. składu UltraContact NXT, obejmują żywice oparte na odpadach pochodzących z przemysłu papierniczego i drzewnego. Ich zastosowanie umożliwia stosowanie wyjątkowo elastycznych związków, poprawiających przyczepność materiału. UltraContact NXT zawiera krzemionkę pochodzącą z popiołu łusek ryżowych. Łuski ryżowe są odpadem rolniczym, który może być przetworzony na krzemionkę za pomocą nowego, mniej wymagającego energetycznie procesu. Krzemionka pomaga zoptymalizować cechy takie jak przyczepność, opór toczenia i żywotność opony. Jak we wszystkich oponach, również w przypadku UltraContact NXT kluczowym materiałem pozostaje naturalna guma. Jest ona niezbędna, ponieważ zapewnia najwyższe właściwości wydajnościowe opony ze względu na swoją wysoką wytrzymałość i trwałość.

Logo podkreśla użycie surowców odnawialnych

Udział materiałów z recyklingu wynosi do 5 proc. Obejmuje on odzyskany materiał gumowy, pochodzący z mechanicznie przetworzonych zużytych opon oraz stal pochodzącą z recyklingu. Zastosowana została również innowacyjna technologia ContiRe.Tex. Generuje ona wysokowydajne włókna poliestrowe wzmacniające konstrukcję opony poprzez recykling butelek PET, które w przeciwnym razie trafiłyby do spalarni lub na wysypiska. Użycie surowców odnawialnych w tej linii opon podkreśla specjalne logo „Contains recycled materials” na ścianie bocznej.

Pozyskana w sposób zrównoważony guma syntetyczna i sadza

W przypadku UltraContact NXT, Continental używa do 28 proc. materiałów certyfikowanych według standardu ISCC PLUS z bilansem masowym. Są to zrównoważona guma syntetyczna i sadza wykonane z surowców pochodzących z biologicznych, bio-cyrkulacyjnych i/lub cyrkulacyjnych źródeł. Guma syntetyczna jest składnikiem definiującym parametry nowoczesnych opon samochodowych, ponieważ jej właściwości można dobrać do konkretnego zastosowania. Czarny węgiel jest stosowany w związku gumowym w celu optymalizacji stabilności, wytrzymałości i trwałości opon. Mechanizm bilansu masowego certyfikowany przez ISCC PLUS zapewnia przejrzystość i możliwość śledzenia w całym łańcuchu dostaw, znacząc pochodzenie i cechy surowców, weryfikując zgodność z kryteriami zrównoważonego rozwoju i certyfikując wynikowe produkty.

Dążenie do większego poziomu zrównoważenia

Do roku 2030 Continental zamierza osiągnąć udział odnawialnych i przetworzonych materiałów w swoich oponach na poziomie ponad 40 proc., a najpóźniej do 2050 roku we wszystkich produktach oponiarskich planuje zastosowanie w 100 proc. zrównoważonych materiałów. UltraContact NXT to ważny krok w kierunku realizacji ambitnych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Dostępna do wielu modeli i wszystkich typów napędu

UltraContact NXT jest kontynuacją rodziny opon UltraContact, która została wprowadzona przez Continental w 2022 roku. Ogumienie zostało zaprojektowane zarówno do samochodów elektrycznych, jak i spalinowych. 19 rozmiarów opony UltraContact NXT zastąpi dotychczasowe modele UltraContact. Producent będzie stopniowo wprowadzać oponę na rynek europejski, a pierwsze rozmiary dostępne będą dla dystrybutorów w Europie już w lipcu. 

Źródło i fot.: Continental

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń