Ferodo oferuje w swojej gamie klocki hamulcowe opracowane specjalnie do samochodów elektrycznych i hybrydowych.
Samochody elektryczne pod względem wizualnym i funkcjonalnym mocno upodobniły się do konstrukcji spalinowych. Spójna stylizacja, przestronne wnętrze, pakowny bagażnik i z generacji na generację - coraz dłuższy zasięg sprawiają, że przestajemy postrzegać je jako nietypowe zjawisko na drodze. Nie można jednak zapominać, że technicznie to zupełnie inna klasa i ma odrębne wymagania, także wobec układu hamulcowego.
Istotnych różnic dla układu hamulcowego jest wiele i trudno jednoznacznie określić, które z nich są ważniejsze. Chodzi tu np. o wyższą masę pojazdu wynikającą z zabudowy akumulatorów, ale nie tylko. Samochody hybrydowe i elektryczne hamują głównie silnikiem. Klocki hamulcowe aktywowane są okazjonalnie - zwykle w końcowej fazie hamowania albo podczas hamowania intensywnego lub w sytuacjach zagrożenia stłuczką lub wypadkiem. Mniejsze zużycie eksploatacyjne klocków hamulcowych oznacza, że będą wymieniane rzadziej, a tym samym muszą mieć większą wytrzymałość na upływ czasu. To oczywiście nie wszystko. Kolejną ważną dla układu hamulcowego różnicą między samochodem spalinowym a elektrycznym jest niski poziom hałasu. W takim otoczeniu ewentualne piski lub szumy klocków są odbierane jako szczególnie wyraźne i bardzo nieprzyjemne, a zatem konstruktorzy musieli poradzić sobie także z takim wyzwaniem.
Wykonane w technologii Eco-Friction klocki hamulcowe Ferodo zostały od podstaw opracowane z myślą o samochodach elektrycznych i hybrydowych, a prace nad nimi trwały pięć lat. Klocki przeszły z powodzeniem długotrwałe testy laboratoryjne i drogowe. Producent miał na uwadze to, by ich produkcja była ekologiczna, a pyły generowane podczas zużywania się i ścierania występowały w ograniczonej ilości. Oferta do pojazdów elektrycznych zapewnia pokrycie ponad 95 proc. modeli. Klocki hamulcowe Ferodo są montowane jako oryginalne wyposażenie do Audi, BMW, Hondy, Jaguara, Porsche, Tesli, VW i wielu innych pojazdów hybrydowych i elektrycznych.
Źródło i fot.: Tenneco