W I kwartale 2023 roku Grupa Oponeo.pl uzyskała przychody ze sprzedaży na poziomie 292 188 tys. zł wobec 275 927 tys. zł w analogicznym okresie poprzedniego roku, co oznacza wzrost o 5,89 proc.
Największy udział w przychodach Grupy w I kwartale 2023 r. stanowiły przychody ze sprzedaży towarów w segmencie akcesoriów samochodowych 79,8 proc. osiągając wartość 233 257 tys. zł, co oznacza wzrost o 3,12 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Przychody z transakcji krajowych wyniosły 219 005 tys. zł, co oznacza wzrost o 1,67 proc. w porównaniu do I kwartału 2022 roku. Udział sprzedaży krajowej w przychodach ogółem wyniósł 74,95 proc. Przychody ze sprzedaży zagranicznej wzrosły o 20,92 proc. i wyniosły 73 183 tys. zł. Jednocześnie o 3,11 proc. wzrósł udział sprzedaży zagranicznej w strukturze sprzedaży ogółem w porównaniu do poprzedniego kwartału.
Wynik netto za I kwartał 2023 roku wyniósł -3 607 tys. zł wobec -2 732 tys. zł straty netto w I kwartale 2022 roku. Wpływ na niższy wynik finansowy netto miał przede wszystkim wzrost kosztów operacyjnych.
Sprzedaż opon i felg
W I kwartale 2023 roku Grupa Oponeo.pl sprzedała w sumie 643,9 tys. sztuk opon, co oznacza spadek o 4,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego oraz 26,9 tys. sztuk felg zarówno aluminiowych jak i stalowych. Niższa sprzedaż opon w I kwartale 2023 roku wynikała przede wszystkim z mniejszej o ponad 17 proc. sprzedaży opon zimowych. Sezon sprzedaży opon zimowych przypadał głównie w miesiącach październik- grudzień 2022, inaczej zaś rozłożyła się sprzedaż opon zimowych w poprzednim sezonie.
- Zmniejszenie sprzedaży opon letnich o 5,2 proc. w I kwartale 2023 roku wynikało z opóźnienia sezonu wymiany opon na letnie w stosunku do roku ubiegłego i zostało prawie w całości skompensowane zwiększoną o 4,9 proc. sprzedażą opon całorocznych - informuje Dariusz Topolewski, prezes zarządu Oponeo.pl S.A.
Źródło i fot.: Oponeo.pl