2023-05-24

Najchętniej polecane serwisy

Castrol przeprowadził ankietę wśród 1000 polskich kierowców, aby ustalić, co powoduje, że polecają dany serwis samochodowy rodzinie i znajomym. Najczęściej wymienianym powodem rekomendacji był kontakt z klientem przed wizytą w sprawie prac, które mogą być konieczne do wykonania.

Z  badania przeprowadzonego na zlecenie marki Castrol wynika, że kierowcy częściej polecają warsztat, który kontaktuje się z nimi w sprawie prac, które mogą być konieczne do wykonania przed ustaloną wizytą (kwestia wspomniana przez 26 proc. ankietowanych). Kolejne dwa ważne czynniki, które mają wpływ na polecanie serwisów, to rozwiązanie problemów z samochodem w przeszłości (wspomniane przez 26 proc. respondentów) oraz przyjazny personel (25 proc.).

Ankieta ujawnia ponadto potencjalne obawy dotyczące kosztów serwisu oraz to, jak ważne jest, aby serwisy wyjaśniały zaplanowane prace. Aż 23 proc. osób ankietowanych poleciłoby serwis, który szczegółowo wyjaśnia opłaty za przeprowadzone prace przy odbiorze samochodu.

Serwisy, które zapewniają przyjazną obsługę, również mogą liczyć na polecanie przez klientów - 23 proc. respondentów zarekomendowałoby serwis, który wyjaśnia wszystkie wymagane prace oraz prosi o ich zatwierdzenie przez klienta przed wykonaniem, również 23 proc. ankietowanych poleciłoby serwis, który znajduje się w dogodnej lokalizacji.

W badaniu zidentyfikowano także czynniki, które mają najmniejszy wpływ na skłonność kierowców do polecania warsztatu. Zaledwie 4 proc. osób ankietowanych poleciłoby serwis ze względu na bezpłatny dostęp do sieci WiFi, a 7 proc. z powodu oferty ciepłych i zimnych napojów. Serwisy nie muszą się także martwić o konieczność dostarczania nagrań wideo z objaśnieniem przeprowadzonych prac, ponieważ zaledwie 6 proc. kierowców jest zainteresowanych takimi materiałami.

- Ponieważ coraz więcej konsumentów chce zmniejszyć wydatki gospodarstwa domowego w odpowiedzi na rosnące koszty utrzymania, ważne jest, aby zachęcać kierowców do kontynuowania niezbędnych prac serwisowych, konserwacyjnych i naprawczych, aby zapewnić bezpieczną i efektywną eksploatację pojazdów. Wyciągnęliśmy interesujące wnioski na temat czynników, które wpływają na rekomendacje, dzięki czemu serwisy mogą zwiększyć liczbę nowych klientów oraz zachować dotychczasowych - skomentowała Layla Yebaile, dyrektor marketingu w Castrol.


Badanie OnePoll - przeprowadzone w grupie 1000 właścicieli samochodów w Polsce. To samo badanie przeprowadzono także w innych, wybranych krajach europejskich.

Źródło i fot.: Castrol

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń