2023-05-24

Arval i PZPO wdrażają Certyfikat Oponiarski

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego wraz z firmą Arval Service Lease Polska, liderem rynku wynajmu pojazdów, będą promować Certyfikat Oponiarski® oraz wdrażać go w serwisach w całej Polsce.

Certyfikat Oponiarski® to niezależny system oceny i wyróżnienia rzetelnych serwisów, uruchomiony przez PZPO w oparciu o audyt wyposażenia i kwalifikacji personelu technicznego. Chcąc zapewnić swoim klientom wysoką jakość usług w tym obszarze, Arval wspólnie z PZPO będą go stopniowo wdrażać w sieci serwisów współpracujących.

- Nasza firma obsługuje flotę blisko 70 000 pojazdów i w przypadku zdecydowanej większości z nich odpowiedzialni jesteśmy również za proces wymiany opon realizowany przez profesjonalnych partnerów zrzeszonych w sieciach producentów opon. Niestety zdarza się, że poziom realizacji tej usługi w serwisach jest wciąż zróżnicowany. Jako lider rynku wynajmu pojazdów w Polsce chcemy mieć pewność, że wszyscy nasi klienci otrzymają usługi związane z obsługą opon na najwyższym poziomie. Fachowa i sprawna wymiana opon ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo użytkowników, a także na trwałość samego ogumienia. Naszą ambicją jest osiągniecie celu polegającego na uzyskaniu przez ponad połowę serwisów, z którymi współpracujemy, Certyfikatu Oponiarskiego® PZPO i Arval. Dla nas i dla naszych klientów będzie to gwarancją, że opony w tych serwisach są obsługiwane z najwyższą jakością i starannością - wskazuje Karolina Gościeta, Administration & Billing Manager w Arval Service Lease Polska.

Profesjonalne serwisy zajmujące się ogumieniem muszą mieć odpowiednie wyposażenie, wyszkolony personel oraz adekwatny poziom obsługi klienta.

- Wymiana opon wymaga wiedzy, umiejętności i profesjonalnych narzędzi. Brak choćby jednego z tych elementów zwiększa ryzyko - zarówno dla klientów, jak i dla właściciela serwisu. Uszkodzenie felgi czy opony zagraża bezpieczeństwu oraz generuje koszty. Nasz audyt związany z wydaniem Certyfikatu Oponiarskiego® weryfikuje czy dany warsztat ma odpowiednie maszyny i urządzenia, które są w prawidłowym stanie technicznym oraz umiejętności mechaników. Potwierdzeniem funkcjonowania serwisu jest dokumentacja zdjęciowa i filmowa. Po pozytywnym przejściu certyfikacji, klienci będą mieli pewność, że opony w ich autach w danym miejscu są prawidłowo montowane, a sam pojazd traktowany starannie - mówi Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).

Niedbała obsługa prowadzi do uszkodzeń stopki opony lub warstw wewnętrznych, które ujawnią się w dopiero w trakcie jazdy. Pamiętajmy, że przy prędkości autostradowej opona obraca się ok. 1000 razy na minutę - więc nie ma marginesu na błąd serwisu. Oznacza to, że od rzetelnego wykonania usługi oponiarskiej zależy zdrowie i życie kierowcy oraz pasażerów.

- Idea Certyfikatu Oponiarskiego® PZPO i Arval jest niezwykle istotna. Od jakości usług w serwisach - np. poziomu przygotowania pracowników czy jakości maszyn - zależy nie tylko stan naszych pojazdów, ale przede wszystkim życie i zdrowie użytkowników auta. Wiemy, że Certyfikat Oponiarski® to jedyny program w Polsce, który powstał przy współpracy wszystkich najważniejszych producentów opon oraz sieci serwisowych i ekspertów z branży. Dzięki temu ma jednolite kryteria certyfikacji i procedury wymiany opon - takie same dla wszystkich, transparentne i rozsądne. Widzimy, że warto kierować się Certyfikatem przy wyborze serwisu - dodaje Karolina Gościeta z Arval.

W ramach współpracy Arval i PZPO będą również wyróżniać serwisy, które są szczególnie odpowiedzialne za dbałość o środowisko. Elementem audytu jest weryfikacja tego, w jaki sposób serwis radzi sobie ze zużytymi oponami i czy systematycznie korzysta z istniejącego systemu zbiorki zużytych opon. Takie serwisy otrzymają dodatkowe oznaczenie „Serwis odpowiedzialny społecznie”.


Certyfikat Oponiarski® to trzystopniowy audyt warsztatów oponiarskich. Jest dostępny dla wszystkich serwisów zajmujących się obsługą opon - sieciowych, niezależnych i ASO.

Pomysł niezależnego certyfikatu oponiarskiego zrodził się z potrzeby poprawy poziomu jakości obsługi w serwisach oponiarskich oraz docenienia starań tych serwisów, u których fachowa obsługa jest codzienną praktyką. To także wyróżnik przyciągający nowych klientów, którzy będą łatwo mogli znaleźć certyfikowane serwisy na mapie i przekonać się, jak wysoką jakość one oferują.

Kryteria certyfikacji dotyczą zarówno wyposażenia technicznego serwisu, jak i wyszkolenia mechaników oraz poziomu obsługi klienta. Z uwagi na duże zróżnicowanie jakości usług w serwisach zajmujących się oponami w Polsce, w certyfikacie oponiarskim są dostępne 3 poziomy zaawansowania w obsłudze opon: dobry, bardzo dobry i wzorowy. W każdym z nich są kryteria główne (kluczowe dla prawidłowego wykonania obsługi) i kryteria warunkowe (które są ważne dla oceny ogólnej danego serwisu). Tylko od danego serwisu zależy, czy będzie rozwijał się i certyfikował na kolejne stopnie, czy od razu zacznie od średniego albo najwyższego poziomu.

Lista kryteriów, procedury obsługi opon oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie www: https://certyfikatoponiarski.pl

Źródło i fot.: PZPO

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń