Kumho zyskuje na popularności w Europie - sprzedaż w I kwartale 2023 roku na istotnym dla firmy rynku wzrosła o 92 proc. rok do roku.
Sprzedaż Kumho Tire na rynku europejskim w pierwszym kwartale 2023 r. wzrosła o 92 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku i wyniosła 165 mln EUR (Q1 2022 r.: 86 mln EUR), podczas gdy dane kwartalne wzrosły o 15 proc. (Q4 2022 r.: 143 mln EUR).
Firma postrzega osiągnięte wyniki jako pierwszy etap w okresie trwałych inwestycji, które, jak przewiduje, będą owocować ciągłym wzrostem w regionie europejskim. Kumho planuje znacznie zwiększyć swój udział w rynku europejskim poprzez poprawę konkurencyjności, zwiększenie sprzedaży OE oraz duże inwestycje w infrastrukturę.
Większa konkurencyjność
Europejskie zaplecze badawczo-rozwojowe firmy Kumho umożliwia firmie projektowanie i opracowywanie coraz bardziej konkurencyjnych produktów. Potwierdzają to uzyskane w ostatnim czasie oceny „DOBRE” w testach opon letnich 2023 przeprowadzonych przez Auto Bild, Sport Auto czy ADAC. W przyszłości planowany jest znaczny wzrost sprzedaży produktów Kumho dla rozwijającego się sektora pojazdów elektrycznych, a także dalsze rozszerzanie całorocznej oferty dla samochodów osobowych, SUV-ów, furgonetek i ciężarówek
Ekspansja działalności OE
Jako dostawca do europejskich producentów OEM, takich jak Mercedes-Benz, Renault, SEAT, Škoda i Volkswagen oraz dwóch wiodących koreańskich producentów Hyundai i Kia (w tym dla Europejskiego Samochodu Roku 2022, Kia EV6), dzięki długoterminowemu i zrównoważonemu rozwojowi, firma jest gotowa poszerzać swoje portfolio partnerów OE w Europie w ciągu najbliższych kilku lat.
Inwestycje w infrastrukturę i ludzi
Stale rozwijające się operacje sprzedaży bezpośredniej Kumho w całej Europie wymagały zwiększenia pojemności magazynowej - dotychczas zostały już rozbudowane obiekty magazynowe w Niemczech i Wielkiej Brytanii, a kolejne będą powiększane w przyszłości. Aby utrzymać rozwój organizacji sprzedaży bezpośredniej, wraz z ogólnym rozwojem swojej działalności w Europie Kumho stale inwestuje w zwiększanie liczby pracowników.
- Nasze ostatnie wyniki sprzedaży w Europie są bardzo zachęcające i stanowią wyraźny sygnał, że zmierzamy we właściwym kierunku, zwłaszcza w kontekście naszych globalnych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Nasze plany dalszego rozwoju w Europie są bardzo ekscytujące i nie możemy się doczekać, aby ujawnić więcej informacji na ich temat w nadchodzących miesiącach - powiedział prezes Kumho Tire Europe GmbH, Gangseung „Tony” Lee.
Źródło: Kumho Tire
Fot.: archiwum redakcji