2023-05-18

Hankook w I kwartale 2023 r.

Sprzedaż Hankook Tire w I kwartale 2023 r. wzrosła o 17,5 proc., a zysk operacyjny o 51,5 proc. rok do roku. Producent planuje umocnić swoją wiodącą pozycję na rynku opon do pojazdów elektrycznych i opon o wysokich osiągach.

Globalna sprzedaż Hankook Tire w I kwartale 2023 r. osiągnęła 2 104,0 mld KRW (ok. 1 537,4 mln EUR), co oznacza wzrost o 17,5 proc. r/r, natomiast zysk operacyjny w wysokości 190,9 mld KRW (ok. 139,4 mln EUR) wzrósł o 51,5 proc. r/r.

W oparciu o strategie marek premium, w tym większy udział produktów o wysokiej wartości dodanej oraz stabilną sprzedaż opon do pojazdów elektrycznych, sprzedaż i zysk operacyjny wzrosły pomimo trudnych warunków ekonomicznych, takich jak globalne spowolnienie gospodarcze, nasilająca się konkurencja i inne czynniki. Do sukcesu przyczynił się wzrost podaży opon homologowanych (OE), dzięki stabilizacji podaży półprzewodników, oraz wzrost globalnej sprzedaży opon zapasowych w takich regionach jak Europa.

Firma Hankook osiągnęła szybki wzrost na globalnym rynku pojazdów elektrycznych dzięki pionierskim, dostosowanym do potrzeb technologiom i strategiom jeszcze zanim pojazdy elektryczne stały się bardziej powszechne. W tym roku celem producenta jest zwiększenie udziału opon do EV w swojej ogólnej ofercie w zakresie wyposażenia oryginalnego samochodów osobowych i dostawczych do około 20 proc. - z 5 proc. w 2021 roku i 11 proc. w 2022 roku.

W pierwszym kwartale 2023 r. firma Hankook odnotowała stały postęp dzięki zapewnianiu opon klasy premium jako element wyposażenia oryginalnego nowych modeli elektrycznych, w tym elektrycznego SUV-a „C11” z chińskiego start-upu pojazdów elektrycznych Leapmotor, elektrycznego Volkswagena ID. Buzz i pierwszego całkowicie elektrycznego SUV-a Toyoty „bZ4X”.

Ponadto sprzedaż 18-calowych i większych opon do samochodów osobowych, czyli produktów o szczególnie wysokiej wartości dodanej, osiągnęła poziom 43,5 proc., co oznacza wzrost o 4,5 p.p. rok do roku. W podziale na regiony odnotowano wzrost o 4,6 p.p. w Korei (53,9 proc.), 4,0 p.p. w Europie (31,9 proc.), 6,6 p.p. w Ameryce Północnej (54,2 proc.) i 7,2 p.p. w Chinach (56,3 proc.), co świadczy o stałym wzroście we wszystkich regionach świata.

W 2023 r. Hankook zamierza dalej rozwijać swoją pozycję na rynku pojazdów elektrycznych i opon o wysokich osiągach. Od tego sezonu firma jest wyłącznym partnerem technicznym i dostawcą opon Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA. Producent jest również wyłącznym partnerem w zakresie opon dla Lamborghini Super Trofeo. Dzięki tym cennym partnerstwom Hankook zamierza dalej umacniać swoją pozycję globalnej marki premium i kontynuować gromadzenie danych w celu usprawniania badań i rozwoju.

Firma postawiła sobie za cel zwiększenie sprzedaży o ponad 5 proc. rok do roku i osiągnięcie 45-proc. udziału w sprzedaży 18-calowych i większych opon do samochodów osobowych. Hankook skupi się na zwiększaniu sprzedaży na kluczowych rynkach, wzmacnianiu partnerstwa z producentami samochodów klasy premium oraz utrzymaniu wiodącej pozycji w segmencie opon do pojazdów elektrycznych.

Źródło i fot.: Hankook Tire

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń