Wraz z modelem Ronal Motorsport RM1 firma prezentuje pierwszą felgę o zmniejszonej emisji CO2, która została zaprojektowana specjalnie do użytku na torach wyścigowych. W tym sezonie od razu dwa zespoły z nowymi felgami wyścigowymi Ronal rywalizują w klasie AT na torze Nürburgring.
Ronal Motorsport RM1 to pierwsza felga sportowa wykonana przez firmę z wykorzystaniem materiału wtórnego. Produkt o zmniejszonej emisji CO2 został zaprojektowany specjalnie do użytku na torach wyścigowych.
Po tym jak pod koniec 2019 r. Ronal Group wprowadziła na rynek pierwszą na świecie neutralną pod względem emisji CO2 felgę do użytku drogowego, a także podniosła swój cały asortyment rynku wtórnego do poziomu zrównoważonego, firma idzie o krok dalej. Pod marką Ronal zaprojektowana została pierwsza zrównoważona felga wyścigowa bez homologacji drogowej.
Ronal Motorsport RM1 wykonana jest w 70 proc. z aluminium wtórnego i w 30 proc. z aluminium pierwotnego - w porównaniu do przeciętnej europejskiej felgi pozwala to ograniczyć o około 50 proc. emisję CO2. Charakter produktu nie zmienia się wskutek takiego składu: RM1 to dynamiczna, filigranowa felga sportowa, która jest lekka i jednocześnie stabilna - precyzyjnie nastawiona na szczególne obciążenia, jakie niesie ze sobą użytkowanie w sportach motorowych.
Korzyści te odkryły dla siebie również dwa zespoły wyścigowe, które rywalizują w klasie AT na paliwa alternatywne na torze Nürburgring. Od 2021 r. Ronal Group wspiera pierwszy niemiecki zrównoważony zespół wyścigowy Four Motors, a w tym roku wyposaża jego samochody Bioconcept w innowacyjną felgę. Specjalna, sportowa konstrukcji RM1 przyczynia się do zmniejszenia masy pojazdu o ponad 6 kg w porównaniu z konwencjonalną felgą. Charakterystyka nowego produktu przekonała również kierowcę wyścigowego Tima Schricka z zespołu Roots Racing.
Wszystkie nieużywane już felgi są odsyłane do Ronal Group, gdzie ponownie poddaje się je procesowi recyklingu w duchu gospodarki o obiegu zamkniętym.
Źródło: Ronal Group
Fot.: Four Motors, Elfimages Motorsport