Nowe opony Conti Hybrid Generation 5 pokonały konkurencję i zdobyły główną nagrodę w kategorii Product Design podczas tegorocznej edycji Red Dot Award.
Milton Glaser, znany grafik, który stworzył słynny na całym świecie znak „I LOVE NY”, powiedział kiedyś: „Są trzy reakcje na projekt - tak, nie i Wow! To Wow! jest tą, do której należy dążyć”. Właśnie „Wow!” było reakcją jury na opony Continental Hybrid HS5 i Hybrid HD5 podczas tegorocznej edycji Red Dot Award. Dwie opony do pojazdów użytkowych, wyprodukowane przez Continental, zdobyły główną nagrodę w kategorii Product Design. Wyróżnieniem w tym corocznym konkursie wzornictwa produktowego i przemysłowego, projektowania marki i komunikacji oraz koncepcji projektowych jest znak jakości Red Dot, przyznawany najlepszym projektom.
- Jesteśmy szczególnie dumni z nagrody dla dwóch pierwszych modeli naszej nowej generacji opon. Jest to potwierdzenie jakości naszych prac rozwojowych, które polegały na połączeniu koncepcji i przebiegu z designem oraz osiągami - mówi Hinnerk Kaiser, Head of Product Development Bus and Truck Tires w Continental.
Projekt opony kształtuje tożsamość marki
Nowa rodzina opon Continental Hybrid Generation 5 została opracowana z myślą o rygorystycznych wymaganiach codziennej eksploatacji w branży transportowej i logistycznej. Opony te bez trudu radzą sobie z częstym przyspieszaniem, hamowaniem, manewrowaniem i pokonywaniem zakrętów na różnych nawierzchniach, oferując jednocześnie wysokie przebiegi, doskonałą trwałość i optymalną przyczepność. Dzięki obniżonym oporom toczenia, ogumienie pomaga również skutecznie obniżyć zużycie paliwa i zminimalizować koszty operacyjne floty.
- Konstrukcja opony odgrywa tu kluczową rolę. Wzmacnia tożsamość marki poprzez podkreślenie innowacyjnej siły i zaawansowania technologicznego - wyjaśnia Hinnerk Kaiser.
Wzornictwo i funkcjonalność idą w parze
Konstrukcja obu zwycięskich opon, a zwłaszcza ich bieżnika, wyraźnie obrazuje zasady działania ogumienia. Design ma także kluczowe znaczenie dla zapewnienia, że produkty Continental będą wyraźnie odróżniać się od opon innych marek.
- Opracowując ogumienie Generation 5, chcieliśmy wprowadzić na rynek logiczną ewolucję długiej serii popularnych opon Conti Hybrid do samochodów ciężarowych i zastosować rozpoznawalne, a za razem praktyczne innowacje. Musieliśmy również wymyślić odpowiedni język projektowania, który wskazywałby na zastosowanie opony w transporcie towarowym - komentuje Hinnerk Kaiser.
Efekt sześciokątnego kreskowania na ścianie bocznej opony łączy ją z segmentem ogumienia objętym serią Conti Hybrid Gen5. Wpływa to na wzmocnienie widoczności wizerunku marki szczególnie, gdy opony zamontowane są na pojeździe. Ponadto, nowe ikony zastosowań, połączone z nazwą produktu, ilustrują przydatność opony dla różnych warunków drogowych. Wszystko to składa się na bardzo udaną koncepcję rozwoju, która zyskała uznanie profesjonalistów zarówno na poziomie funkcjonalnym, jak i projektowym.
Źródło i fot.: Continental